- Anoniem10 november 2014 om 18:01
Hallo,
Als anticonceptie middel gebruik ik de Nuvaring. Nu ontdekte ik na seksueel contact dat ik geen Nuvaring in had. Vervolgens heb ik direct een morning after pil gebruikt.
Nu is mijn vraag wanneer ik weer kan starten met de Nuvaring en vanaf wanneer ik dus ook weer beschermd ben tegen een zwangerschap. Moet ik de Nuvaring weer inbrengen na mijn eerst volgende menstruatie?Alvast bedankt!
1 reactieReagerenJohn (moderator)
10 november 2014 om 19:33Uit de bijsluiter:
Is de ring tijdelijk uit de vagina geweest?
Korter dan 3 uur uit de vagina geweest?
Breng de ring opnieuw in. De ring blijft betrouwbaarheid als de ring korter dan 3 uur per etmaal van 24 uur uit de vagina is geweest.
Langer dan 3 uur uit de vagina geweest?
In de eerste week?
Spoel de ring af met koud tot handwarm water en plaats de ring terug in de vagina. Haal de ring er voor de komende 7 dagen niet uit en neem gedurende deze 7 dagen aanvullende maatregelen, zoals condooms.
Heeft u gemeenschap gehad in de 72 uur (3 dagen) voor de dag dat de ring uit de vagina is geweest? Ga dan naar de apotheek voor de morning-afterpil. Als de gemeenschap langer dan 72 uur (3 dagen) geleden is, overleg dan met uw arts.
In de tweede week?
Spoel de ring af met koud tot handwarm water en plaats de ring terug in de vagina. Haal de ring er voor de komende 7 dagen niet uit en neem gedurende deze 7 dagen aanvullende maatregelen, zoals condooms.
In de derde week?
Begin direct met een nieuwe ring en gebruik die minimaal zeven dagen. De ring blijft zo veilig. U mag de ring ook weer 3 weken laten zitten. Er zal nu geen bloeding optreden die lijkt op een menstruatieof
Heeft u de ring 7 dagen voor de dag dat de ring uit de vagina is geweest onafgebroken in gehad? U kan dan direct een stopweek inlassen. Begin 7 dagen na de dag dat de ring uit de vagina is geweest weer met een nieuwe ring. De ring blijft zo veilig.
Als je op de eerstes dag van je nieuwe menstruatie weer met de ring begint ben je meteen weer beschermd.
Reageren