- Anoniem15 oktober 2014 om 21:02
Ik heb een paar dagen geleden een pil teveel ingenomen. Nu vraag ik mij af of de pil nog steeds betrouwbaar is ondanks dat ik een pil teveel geslikt heb.
Ik heb al gezien in een andere vraag dat iemand dit na een tijdje vroeg maar ik weet niet of het iemand van de site was die antwoordde en/of die persoon wist waarover hij/zij aan het praten was en met zekerheid kon zeggen dat je de pil nog altijd kon vertrouwen. Bij deze nog eens dezelfde vraag.
Alvast bedankt!23 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 oktober 2014 om 21:07Wat bedoel je precies met een pil teveel ingenomen?
Reageren
2 op een dag of een dag later met de stopweek begonnen?Anoniem16 oktober 2014 om 08:20Ik had mijn strip uitgenomen, heb dan mijn stopweek gehad en ik moest normaal gezien de zondag weer met mijn pil beginnen maar ik ben de zaterdag begonnen. Is die nog steeds betrouwbaar?
ReagerenJohn (moderator)
16 oktober 2014 om 11:12Je bent dus een dag te vrowg begonnen met de pil en hebt in feite de stopweek ingekort.
Reageren
De stopweek korter maken is helemaal geen probleem. Niets aan de hand dus.Julie30 april 2017 om 20:53Ik heb ook een vraagje wat zich hier op aansluit! Mag je hem dan in principe ook gewoon de dag weer nemen wanneer je altijd weer opnieuw begint na je stopweek? Maakt dat niks uit?
ReagerenJohn (moderator)
30 april 2017 om 22:45Anoniem1 mei 2017 om 13:26@Tandor, ik denk dat julie bedoelt dat als je stopweek bv. duurt tot woensdag en de donderdag neem je dan opnieuw de pil in… Maar ze hebben zogezegt de stopweek ingekort dus woensdag de pil genomen dus zijn ze een dag vroeger. Moeten ze hier dan rekening meehouden bij de volgende strips, dat ze nu elke woensdag die pil moeten nemen of gewoon de donderdag aangezien dit dan een volle 7 dagen zijn?
ReagerenJohn (moderator)
1 mei 2017 om 16:43Ik denk dat @Julie dat beter zelf kan uitleggen…anders geef ik dadelijk verkeerde informatie
ReagerenJulie4 mei 2017 om 20:27Sorry! Ik zal het inderdaad even beter uitleggen! Ik begin mijn nieuwe strip altijd op een dinsdag, nu heb ik deze maand 2 pillen perongeluk op 1 dag genomen. Ik zit nu in mijn stopweek! Moet ik dan mijn nieuwe strip beginnen op maandag en de andere volgende strippen ook op een maandag beginnen? Of kan ik nu, ondanks de 2 pillen op 1 dag, toch nog op mijn normale begindag, dus dinsdag, mijn nieuwe strip beginnen?
Ik hoor het graag!
ReagerenJohn (moderator)
4 mei 2017 om 20:57Nee, je begint nu voortaan op maandag. De stopweek mag NIET langer duren dan 7 pilvrije dagen.
ReagerenJulie4 mei 2017 om 21:58Ik heb alleen wel, van een losse strip een extra pil genomen om hem toch compleet te maken. Dus de laatste pil die ik heb genomen was deze maandag.. Hoe zit het dan?
ReagerenJulie4 mei 2017 om 22:11Dan moet ik hem dus gewoon de dinsdag weer nemen toch? Is die dan nog gewoon betrouwbaar en krijg ik er geen problemen mee?
ReagerenJohn (moderator)
4 mei 2017 om 22:16dat is weer iets anders dan wat je eerder schreef…
dan begin je weer op dinsdag…
er is maar 1 regel: Een stopweek mag NIET langer duren dan 7 pilvrije dagen
ReagerenLiz23 april 2020 om 20:09Hallo,
Ik heb 2 dagen in deze week extra pillen genomen. Vanwege diarree en omdat ik dacht dat ik de pil had vergeten. Ik slik de pil nu 2 maanden door. Als ik een doorbraakbloeding krijg, kan ik dan gewoon een stopweek houden? Of is het nog niet veilig ivm extra pillen?
ReagerenJohn (moderator)
23 april 2020 om 21:13Je kunt dan gewoon een stopweek houden
Reageren