Zoeken Vraag het forum

Pil teveel genomen, nog betrouwbaar?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb een paar dagen geleden een pil teveel ingenomen. Nu vraag ik mij af of de pil nog steeds betrouwbaar is ondanks dat ik een pil teveel geslikt heb.
    Ik heb al gezien in een andere vraag dat iemand dit na een tijdje vroeg maar ik weet niet of het iemand van de site was die antwoordde en/of die persoon wist waarover hij/zij aan het praten was en met zekerheid kon zeggen dat je de pil nog altijd kon vertrouwen. Bij deze nog eens dezelfde vraag.
    Alvast bedankt!

23 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Wat bedoel je precies met een pil teveel ingenomen?
    2 op een dag of een dag later met de stopweek begonnen?

Reageren
    Anoniem

Ik had mijn strip uitgenomen, heb dan mijn stopweek gehad en ik moest normaal gezien de zondag weer met mijn pil beginnen maar ik ben de zaterdag begonnen. Is die nog steeds betrouwbaar?

Reageren
    John (moderator)

Je bent dus een dag te vrowg begonnen met de pil en hebt in feite de stopweek ingekort.
    De stopweek korter maken is helemaal geen probleem. Niets aan de hand dus.

Reageren
    Julie

Ik heb ook een vraagje wat zich hier op aansluit! Mag je hem dan in principe ook gewoon de dag weer nemen wanneer je altijd weer opnieuw begint na je stopweek? Maakt dat niks uit?

Reageren
    John (moderator)

@Julie

Ik begrijp de vraag niet…leg  even iets beter uit wat je precies bedoeld.

Reageren
    Anoniem

@Tandor, ik denk dat julie bedoelt dat als je stopweek bv. duurt tot woensdag en de donderdag neem je dan opnieuw de pil in… Maar ze hebben zogezegt de stopweek ingekort dus woensdag de pil genomen dus zijn ze een dag vroeger. Moeten ze hier dan rekening meehouden bij de volgende strips, dat ze nu elke woensdag die pil moeten nemen of gewoon de donderdag aangezien dit dan een volle 7 dagen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat @Julie dat beter zelf kan uitleggen…anders geef ik dadelijk verkeerde informatie

Reageren
    Julie

Sorry! Ik zal het inderdaad even beter uitleggen! Ik begin mijn nieuwe strip altijd op een dinsdag, nu heb ik deze maand 2 pillen perongeluk op 1 dag genomen. Ik zit nu in mijn stopweek! Moet ik dan mijn nieuwe strip beginnen op maandag en de andere volgende strippen ook op een maandag beginnen? Of kan ik nu, ondanks de 2 pillen op 1 dag, toch nog op mijn normale begindag, dus dinsdag, mijn nieuwe strip beginnen?

Ik hoor het graag!

Reageren
    John (moderator)

Nee, je begint nu voortaan op maandag.  De stopweek mag NIET langer duren dan 7 pilvrije dagen.

Reageren
    Julie

Ik heb alleen wel, van een losse strip een extra pil genomen om hem toch compleet te maken. Dus de laatste pil die ik heb genomen was deze maandag.. Hoe zit het dan?

Reageren
    Julie

Dan moet ik hem dus gewoon de dinsdag weer nemen toch? Is die dan nog gewoon betrouwbaar en krijg ik er geen problemen mee?

Reageren
    John (moderator)

dat is weer iets anders dan wat je eerder schreef…

dan begin je weer op dinsdag…

er is maar 1 regel: Een stopweek mag NIET langer duren dan 7 pilvrije dagen

Reageren
    Liz

Hallo,

Ik heb 2 dagen in deze week extra pillen genomen. Vanwege diarree en omdat ik dacht dat ik de pil had vergeten. Ik slik de pil nu 2 maanden door. Als ik een doorbraakbloeding krijg, kan ik dan gewoon een stopweek houden? Of is het nog niet veilig ivm extra pillen?

Reageren
    John (moderator)

Je kunt dan gewoon een stopweek houden

Reageren
Reageer op: Pil teveel genomen, nog betrouwbaar?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.