Zoeken Vraag het forum

Menstruatie te vroeg

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb een vraagje,
    Ik pak de pil nog maar van vorige maand, ik ben die beginnen nemen om geen menstruatie te krijgen op vakantie dus heb ik ze doorgenomen en een week uitgesteld.
    Nu een maand later zit ik in het midden van de maand en krijg ik mijn menstruatie en lichtjes door, als ik mijn regels niet had uitgesteld was het nu een maand later.
    Wat moet ik nu doen met de pil? Door nemen of stoppen en wanneer moet ik een nieuwe strip beginnen.
    Alvast bedankt

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Omdat je pas aan de pil bent begonnen kun je dus inderdaad onregelmatige bloedingen krijgen. Dat is een normaal verschijnsel gedurende de eerste maanden.
    Je moet gewoon de strip afmaken. Dan kun je zelf kiezen of je wel of niet een stopweek gaat houden.

Reageren
    Anoniem

Maar mijn menstruatie begint harder door te komen en heb ook buikkrampen. Als ik vorige maand mijn menstruatie niet had uitgesteld had ik nu mijn menstruatie moete krijgen want dan ben ik net een maand daar na

Reageren
    John (moderator)

De pil was ook niet echt het juiste middel om je menstruatie uit te stellen.

Leeg eens even precies uit wat je nou met de pil hebt gedaan.
    Ik neem aan dat je eerste strip hebt afgemaakt en toen nog hebt doorgeslikt. Voor hoelang heb je ze doorgeslikt en wat heb je daarna gedaan?

Reageren
    Anoniem

Normaal kreeg ik die vorige maand rond deze tijd, 10 juli ongeveer, houd het bij op kalender en ben meestal regelmatig. Maar we gingen op vakantie en waren naar de dokter gegaan voor een oplossing om ze uit te stellen, ik ben dan direct begonnen met de een week of 2 voor ik opreis ging, en dan heb ik die pil genomen tot de strip op was, de week later dan dat ik mijn menstruatie moest krijgen, dan heb ik die gekregen heel correct de 2de dag na dat de strip op was. Dan ben ik de 8ste dag met een nieuwe strip begonnen en nu moest ik normaal die strip nog nemen tot volgende week zondag. Maar nu komt mijn
    Menstruatie er al door.

Reageren
    John (moderator)

Dat is een doorbraakbloeding. Dat is eigenlijk een heel normaal verschijnsel. Niets om je zorgen over te maken. Gewoon de strip afmaken. Dan kun je kiezen wat je doet. Of je houd een stopweek of je gaat gewoon door zonder stopweek met de volgende strip

Reageren
    Anoniem

Duurt zo een doorbraakbloeding lang? En bedankt om me te helpen!

Reageren
Reageer op: Menstruatie te vroeg
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.