- Anoniem12 december 2013 om 23:10
Hallo,
Mijn vriend en ik gebruikten voor een lange tijd condooms en er is nooit iets mis gegaan. Toch dacht ik een aantal weken geleden dat ik zwanger was. Dat bleek niet zo te zijn want ik werd ongesteld, ik heb op de eerste dag van mijn ongesteldheid de Nuvaring in gebruik genomen. Mijn menstruatie duurde iets langer dan gewoonlijk, maar daarna was het over. Enkele dagen later begon ik alweer kleine hoeveelheden bloed te verliezen. Elke keer als ik checkte of de ring er nog zat, bloedde ik plots hevig. Nu is dat minder geworden (het is de tweede week na mijn menstruatie) maar ik verlies nog dagelijks kleine hoeveelheden donkerbruin, korrelig, bloed. Is dit normaal? Ben ik niet alsnog zwanger? Ik lijk symptomen te hebben maar dat kan ik me ook hebben ingebeeld. Ik maak me zorgen of alles wel goed is gegaan met de Nuvaring.
1 reactieReagerenTandor112 december 2013 om 23:53Uit de bijsluiter van de Nuvaring:
Reageren
[b]Vaginaal bloedverlies buiten de stopweek[/b] (‘spotting’) of meer of minder vaginale afscheiding dan normaal. De vaginale ring blijft betrouwbaar, als u hem tenminste volgens de gebruiksaanwijzing hebt gebruikt. Deze tussentijdse bloedingen gaan meestal binnen drie tot zes maanden over. Als u last blijft houden, raadpleeg dan uw arts.