- Anoniem20 november 2013 om 12:33
Hallo
ik ben een studente die de laatste tijd was onvoorzichtig is geweest.. Ik had onveilige seks gehad, maar heb de volgende ochtend (binnen de 12u) de morning-after pil genomen. Na 5 dagen kreeg ik wat bloedverlies (2 weken voor mijn normale maandstonden), maar ik las dat dit wel bij meerdere meisjes voorkwam na de map, en dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.
Nu, nog anderhalve week later heb ik nogal wat last van buikpijn en ook veel meer witverlies dan normaal, daarmee dat ik met de angst zit dat ik zwanger ben. Of zouden dit nog steeds bijwerkingen van de map kunnen zijn?
Mijn menstruatiecyclus is nogal onregelmatig (3 à 4 weken). En nu heb ik na 3,5 week mijn regels nog niet gehad. Wat dus normaal zou kunnen zijn, maar toch maak ik me zorgen! Is er toch een kans dat ik zwanger ben? Ik wou een test gaan halen maar had gelezen dat die pas na het moment dat je regels zouden komen volledig betrouwbaar is, dus daarmee dat ik eerst nog wat opninions wou horen, en anders ga ik volgende week die test halen.
Het was trouwens de 1e keer dat ik de map heb genomen, want hij is blijkbaar na een aantal keer minder betrouwbaar..4 reactiesReagerenAnoniem20 november 2013 om 17:04Heb je last van andere ongemakken? Best eens een zwangerschapstest gaan afhalen.
Reageren
Ikzelf heb de laatste tijd erg veel last van buikpijn en (ingebeelde misselijkheid. Vorige maand heb ik voor het laatst seks gehad, wel met condoom. Ik heb mijn regels twee dagen later dan normaal gekregen (die waren net zo fel en pijnlijk als anders). Maar de buikpijn die ik nu heb is niet normaal en blijft aanhouden.
Ondanks het voorbehoedsmiddel heb ik toch bang dat er misschien iets foutgelopen is. Van andere ongemakken heb ik geen last..Tandor120 november 2013 om 21:36@anoniem studente
De klachten die je beschrijft worden zeer waarschijnlijk toch door het gebruik van de MAP veroorzaakt.
Door de MAP raakt je hormoonstelsel tijdelijk uit evenwicht.@andere anoniem
Reageren
Hoe oud ben je?
Als de condoom goed is gebruikt en niet is stuk gegaan is kans op zwangerschap niet erg waarschijnlijk. Misschien wordt de buikpijn ook een beetje veroorzaakt door de spanningen.Anoniem22 november 2013 om 12:41Ik was voor alle zekerheid toch een test gaan halen en die was gelukkig negatief! 😀 Maar omdat mijn cyclus nogal onregelmatig is en als ik volgende week mijn regels nog niet heb gekregen test ik voor de zekerheid nog eens. Maar voorlopig toch behoorlijk opgelucht!
ReagerenTandor122 november 2013 om 14:28Om in de toekomst dergelijke stress te voorkomen zou je eens na kunnen denken om een ander anticonceptiemiddel als de pil te gaan gebruiken. Als je een onregelmatige cyclus hebt kun je die daarmee ook reguleren.
Reageren