Zoeken Vraag het forum

Welke soort koperspiraal

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Annablau

Hallo,

Ik wil een koperspiraal laten zetten, maar apotheek zei dat de (volgens mij) standaard koperspiraal Multiload, niet meer leverbaar is. Nu zoek ik naar alternatieven en zag ik de T-safe koperspiraal, deze zegt zelfs tot 10 jaar te kunnen blijven zitten.
    Heeft iemand hier ervaring mee, of tips over alternatieven?

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Hallo Annablau,

Ik heb zelf een Gynefix koperspiraal. Heb hem nu ruim 3 jaar en ben er zeer tevreden over. Deze mag 5 jaar blijven zitten en kan door een ervaren huisarts of gyneacoloog geplaatst worden.

De T-safe heb ik helaas geen ervaring mee.

Succes in ieder geval!

Reageren
    Anoniem

Bedankt anoniem. Wat was de reden dat je een Gynefix hebt laten plaatsen? Ik lees dat dit vaak een optie is als andere spiralen niet of minder goed blijven zitten.

Reageren
Reageer op: Welke soort koperspiraal
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.