- Anoniem17 september 2013 om 14:06
Op doktersadvies ben ik aan mijn eerste strip van de pil begonnen op de dag dat ik ongesteld werd. Mijn menstruatie begon zoals altijd, vrij veel bloedverlies, krampen, zweten enz. enz. Normaal blijven deze klachten 2-3 dagen maar deze keer ging mijn bloedverlies opeens stukken minder worden meteen op de tweede dag en het is nu dag 6 en nog steeds helder bloedverlies wat ik normaal nooit heb! (stopt met donkerbruin bloed op dag 5). Is dit normaal bij het beginnen aan de pil? Reageert mijn lichaam zo snel op de pil? Een innestelingsbloedng, hoe ziet die eruit? Ik vraag me af wat het kan zijn!!
3 reactiesReagerenTandor117 september 2013 om 16:46Je menstruatie kan wel eens anders zijn dan je gewend bent. Dat is op zich niet vreemd. Ik denk niet dat het een reactie op de pil is.
Mag ik vragen wat de reden was dat je huisarts je de pil heeft geadviseerd?
Reageren
Hoe oud ben je?
Heb je ca. 10-14 dagen gelden nog onveilige seks gehad?Anoniem18 september 2013 om 13:05De pil heb ik gekregen voor mijn stemmingswisselingen waar ik heel veel last van had en maandelijks ziek zijn bij menstruatie. Ik ben nu 19 jaar wordt binnenkort 20. Ja heb inderdaad onveilige sex gehad in die periode. Vandaar mijn vraag.
ReagerenTandor118 september 2013 om 17:16Dan heb je dus rond je eisprong seks gehad. De kans op een zwangerschap is dus aanwezig.
Reageren
Dat verklaart dan nog niet je verandering in menstruatie. Een innestelingsbloeding zou dan eerder zijn opgetreden. ca. 1 week voor de menstruatie.
Het lijkt er dus meer op dat het toch je menstruatie was die dan wel iets anders was dan dat je gewend bent. Moeilijk te zeggen wat de oorzaak is. Misschien dan toch de pil.
Je zou voor de zekerheid natuurlijk een zwangerschapstest bij je huisarts kunnen laten doen.