- Sebrina25 mei 2013 om 14:26
Oke,
In mijn 3e week van de pil, was ik namelijk mijn een na laatste pil vergeten.
Die heb ik dus na de laatste pil ingeslikt.
In mijn stopweek heb ik 1/2 dagen voor mijn menstruatie onveilig seks gehad.Kan het zo zijn dat ik zwanger kan worden?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 mei 2013 om 17:47Sebrina,
De kans op een zwangerschap is aanwezig.Pil vergeten in de derde week van de pilstrip, dan zijn er vier mogelijkheden:
Pil alsnog innemen, strip afmaken volgens schema en 14 dagen condooms gebruiken;
Pil alsnog innemen en nog 7 dagen de pil doorslikken (gebruik hiervoor de tabletten van een nieuwe strip). Na die 7 dagen moet je een stopweek inlassen. Op die manier ben je beschermd tegen een zwangerschap.
Pil alsnog innemen, de strip afmaken en direct beginnen (zonder stopweek)met een nieuwe strip. Je kan tijdens die tweede strip wel last krijgen van een doorbraakbloeding, maar je bent wel beschermd tegen een zwangerschap. Voor de driefasenpil met ethinylestradiol en gestodeen (Tri-Minulet en Triodeen)geldt: pil alsnog innemen en 7 dagen doorslikken: gebruik hiervoor de witte tabletten van een nieuwe strip.oor de driefasenpil met ethinylestradiol en levonorgestel(merknamen Trigynon en Trinordiol)geldt: pil alsnog innemen en 7 dagen de pil doorslikken. Gebruik hiervoor de gele tabletten van een nieuwe strip
Neem de pil niet meer in en neem ook de rest van de strip niet meer in. Je begint dan iets eerder met de stopweek. Na maximaal 7 dagen moet je weer met een nieuwe strip beginnen.
ReagerenSebrina26 mei 2013 om 10:32Wat moet ik nu doen?
Ik ben nu wel gewoon ongesteld geworden?
Reageren
Ik zit nu midden in mijn stopweek.John (moderator)
26 mei 2013 om 10:42Er blijft niet veel anders over dan de stopweek afmaken en gewoon weer met de pil beginnen na de stopweek.
Reageren
Wacht de volgende menstruatie gewoon af of ga langs bij de huisarts.Anoniem25 maart 2015 om 22:14Hallo,
Ik heb vanavond mijn laatste pil ingenomen. Ik wordt vaak na 4 dagen ongesteld. Kan ik tussen deze 4 dagen gewoon sex hebben waarbij mijn vriend in mij klaarkomt? Ik heb geen pil vergeten.. Ik gebruik ethinylestradiol/levonorgestrel Saldo 0,03/0,15 mg.
ReagerenJohn (moderator)
25 maart 2015 om 23:19Als je de pil goed gebruikt, ben je ook in de stopweek volledig beschermt.
Reageren