Zoeken Vraag het forum

Innestelingsbloeding?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Suuuuz

Hoi allemaal,

ik heb de pil 5 weken doorgeslikt maar ben de pil op een willekeurige dag gestart 5 weken geleden (ben overgestapt van Diane naar Microgynon) en heb sex gehad tijdens mijn 3e week en 4e week zónder condoom. Geen een dag ben ik de pil vergeten en heb hem alsmaar op hetzelfde tijdstip ingenomen.

Nu maak ik me toch iets zorgen over een zwangerschap omdat ik de pil op een dag ben begonnen dat ik niet ongesteld was.
    Afgelopen vrijdag moest ik plassen en zag toen achteraf een lichtbruinig kloddertje slijm in de wc liggen.
    Zaterdagavond ontdekte ik dat ik een klein veegje rood bloed in mijn ondergoed had en wat bruine stipjes.
    De hoeveelheid is bijna te verwaarlozen, maar het zat er wel.

Zou dit een innestelingsbloeding kunnen zijn (wat ik absoluut niet hoop) of een doorbraakbloeding?
    Ik heb zondag mijn laatste pil geslikt, en ik ben nu een klein beetje ongesteld (al mag het niet een echte ongesteldheid genoemd worden als je de pil slikt).

Ook heb ik maandagochtend een early predictor test gedaan voor de zekerheid (die mag 4 dagen voor je je menstruatie verwacht).
    Meestal wordt ik in mijn stopweek op dag 3 of 4 ongesteld, dus maandag kon dat in principe.
    Zou de test betrouwbaar zijn voor mijn eerste keer sex zonder condoom? Dat was iets van 16 dagen geleden nu. De 2e keer zonder condoom was 9 dagen geleden, dus ik denk niet dat de test daar al HCG waardes van heeft kunnen meten.

Alvast bedankt

1 reactie
    Reageren
    dokterK

Je hebt het goed gedaan, je kan niet zwanger zijn. Na 7 dagen lukraak in de cyclus de pil slikken ben je al beschermd tegen zwangerschap. Ik denk dat je een beetje spotting hebt, juist omdat je doorslikt. Is denk ik niets ernstigs.

Reageren
Reageer op: Innestelingsbloeding?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.