- Nina8 februari 2013 om 06:59
Hoi allemaal, ik ben een meisje van 17 en toen mijn menstruati begon, ben ik voor het eerst begonnen met de pil slikken. Dus vanaf de eerste dag en zo verder. Ik ben nu denk al ruim 1 week niet meer ongesteld, maar ik blijf wel donkere afscheiding hebben af en toe. Ik weet nou niet of dit een bijwerking is door de pil of dat ik me zorgen moet maken? Als ik seks heb gehad met mijn vriend (met condoom ook altijd) dan erna bloed ik ook weer? Ik snap niet wat dit nou is ..
Samengevat: zit voor het eerst aan de pil maar blijf na mijn menstruatie “periode” nog wel bloeden na seks en donkere afscheiding en vraag me af of iemand dat ook heeft gehad?
Als ik bloed na seks dat bloed ik wat druppels en dan in de loop van de dagen word het donkere afscheiding en dan elke dag weer ietjes lichter.. Totdat ik seks heb dan ga ik erna weer bloeden?? Het is echt vervelend vooral omdat ik niet weet hoe het komt.
Ik hoop dat iemand me kan helpen?
Groetjes Nina!
4 reactiesReagerenQuote8 februari 2013 om 13:42Sommige vrouwen krijgen last van bijwerkingen:
hoofdpijn,
gespannen borsten,
emotioneel of somber worden,
een beetje bloedverlies tussen de menstruaties door.Deze verschijnselen verdwijnen meestal na een paar maanden pilgebruik.
Bron:
Reageren
http://thuisarts.nl/anticonceptiepil/ik-wil-anticonceptiepil-gaan-gebruikenik9 februari 2013 om 05:21Hej, bruin bloed staat voor oud bloed. Ik heb denk ik het zelfde gehad als jou maar slikte ik al 5 jaar de pil. Ik was uiteindelijk bijna elke dag wel best erg aan het bloeden (bruinig). Mijn pil bleek door de jaren te licht te zijn voor mijn lichaam. Wat een pil doet is een dik slijmvlies aanbrengen in je baarmoeder waardoor een bevrucht eitje niet kan settle, wat een ’te lichte’ pil dus betekend is dat je baarmoeder idd aandikt maar niet kan hechten, hierdoor komt die vlies dus te veel los en dat blijft dan min of meer hangen in je lichaam (ja, eh, klinkt niet heel lekker haha) waardoor het dus ‘oud’ bloed is en bruinig is. Als je seks hebt dan komt dat gewoon mee naar buiten.. raadpleeg je huisarts hierover, hij zal dit hoogstwss ook snel concluderen en je aan een zwaardere pil helpen. Maar, neem dit bericht niet helemaal voor waar ! Zoveel bloeden is niet normaal, zorg voor je lichaam en ga er achter aan 🙂
ReagerenNina17 februari 2013 om 22:09Hoiii, ik zit nu in mijn 1e stopweek, want zit natuurlijk voor de eerste keer aan de pil. Maar als ik aan de pil zit verlies ik af en toe een beetje bloed en ook soms donkere afscheiding vooral. En toen ik in me stopweek zat, helemaal niks meer. Nu ben ik op mijn 4e stopdag en begon ja een beetje te ‘bloeden’ / donkere afscheiding. Naja ik heb dit maar als ongesteld geteld maar weet nou niet of het zo is want normaal bloed ik gewoon veel en nu dus niet echt? Ik snap het niet dus maak me weer zorgen ik snap niet hoezo ik nou niet gewoon echt goed doorbloed en moet ik dit wel als menstruatie tellen? Is mijn pil misschien te licht?
Ik hoop dat iemand iets weet!
Groetjes
ReagerenAnoniem23 februari 2013 om 15:05Staat in de bijsluiter. Even lezen.
Reageren