Zoeken Vraag het forum

help! ben ik zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • please help me..

Ondertussen twee weken geleden heb ik onveilige sex gehad op de laatste dag van de stopweek. S avonds heb ik gewoon de eerste pil van de nieuwe strip geslikt.In deze week was ik ook gewoon ongesteld geworden.
    Omdat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik 30u na de sex een morningafterpil geslikt kan dit kwaad?

Nu heb ik namelijk last van buikkrampen en maakte me best wel zorgen.Ben namelijk met de strip die voor de stopweek ingenomen moest worden 1 week later begonnen.
    Dus.. had eerst een tabletvrije periode van twee weken. Toen een strip goed geslikt en in de volgende stopweek (de laatste dag van de stopweek) onveilige sex gehad. Vervolgens de morningafterpil geslikt en nu twee weken later last van buikkramp. Kan ik zwanger zijn?

Please help me.. 

6 reacties
    Reageren
    Emma

Volgens mij is je cyclus in de war door de MAP en komt daar die buikkramp door. Maar waarom slik je een MAP als je correct de pil slikt?

Reageren
    please help me

omdat ik dit deed voor de zekerheid, omdat ik dus sex heb gehad in de stopweek en dan op de laatste dag hiervan.
    Ik dacht, omdat ik savonds de nieuwe strip moest slikken, ik misschien bevruchtbaar zou kunnen zijn?

Ik heb de vorige strip welmgoed geslikt alleen ben ik met deze strip wel een week later begonnen, daarom heb ik de MAP ook geslikt..

Reageren
    Kimmie

Hai, dus als ik het goed begrijp, heb je drie weken correct de pil geslikt en toen een stopweek ingelast, heel normaal. En in die stopweek ben je dus gewoon beschermd hoor. Ook op de laatste dag. Dus je had die MAP niet hoeven te slikken. Heb je de bijsluiter van de pil wel eens gelezen? Dacht jij dat je alleen beschermd bent tijdens die drie weken wel slikken dan? Nee hoor, als je 3 weken correct slikt en dan een week niet, ben je in die week – je stopweek – ook gewoon beschermd. En na die stopweek begin je weer met een nieuwe strip, drie weken achter elkaar. Dan weer een stopweek en ook deze stopweek ben je gewoon beschermd, net als alle opeenvolgende stopweken MITS je de pil volgens de bijsluiter slikt. Is het zo een beetje duidelijk of heb je nog vragen?

Groetjes

Reageren
    please help me..

nou, jaa ik begrijp het maar het is iets anders gegaan.

Eerst een stopweek van 14dagen gehad (omdat ik deze vergeten was mee te nemen op vakantie).

Toen heb ik dus na die 14dagen weer een strip (na mijn weten goed geslikt)
    En in toen die stopweek, op de laatste dag onveilige sex gehad.

Mijn onrust zit m in het feit dat ik dus een stopweek van 14dagen heb gehad. (wel na de vorige strip, maartoch) kan dit kwaad?
    En omdat ik die MAP 30u later heb geslikt voor de zekerheid? Heeft dat nog gevolgen?

En ik mag dus haast ‘zeker’ zijn dat ik NIET zwanger ben?

Please hel me..

Reageren
    Olga

Ik denk dat je niet zwanger bent. Je hebt een MAP geslikt.

Groetjes

Reageren
    linntte

ik heb voor 2 weken terug een doorbraakbloeding gehad doordat ik de pil was vergeten maar moest een week later ongesteld worden maar ben het niet zou dat ook kunnen doordat de doorbraakbloedinmg die 3 dagen duurde mijn menstruatie van dit pil stipje is — ben bang dat ik zwanger ben HELLUUPPPP

Reageren
Reageer op: help! ben ik zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.