Zoeken Vraag het forum

De pil en zijn werking tesamen met Meloxicam Teva 15mg

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniempje

Hallo,

Ik pak al een paar maand de pil en vraag mij af of de pil nog werkt terwijl ik Meloxicam Teva pak (ontstekingsremmer) voor een ontsteking aan mijn voet?

Heeft dit invloed op de werking van de pil?

Mvg Anoniempje

5 reacties
    Reageren
    anya

Hallo,

Meestal hebben ontstekingsremmers inderdaad invloed op de pil.
    Dit staat meestal ook aangegeven in de bijsluiter.
    De pil kan dan minder goed werken of helemaal niet.
    Doe het voor de zekerheid extra veilig.
    De menstruatie kan hierdoor heviger worden.

M.v.g

Anya

Reageren
    Marijke

De bijsluiter vermeldt geen interactie met de pil. Welke pil slik je? Staat daar iets over interacties met NSAID’s geschreven?

Reageren
    Ronald

Deze informatie is incorrect. NSAID’s hebben verscheidene interacties maar [u]niet [/u]met orale anticonceptiva. Meloxicam Teva kun je beter niet gebruiken als je een spiraaltje hebt. De pil is dus gewoon veilig, al kun je natuurlijk altijd een extra condoom gebruiken. Lees goed de bijsluiter als je medicijnen gebruikt!

Reageren
    Lieke

Inderdaad, zo worden NSAID’s ook voorgeschreven bij menstruatiepijn. Vraag anders even aan je apotheker, en laat het hier nog even weten als je wilt?

Reageren
    Regina

Die Anya geeft alleen maar verkeerde adviezen! Het klopt net wat zij zegt hoor! Vraag maar aan de huisarts, of apotheker, dan weet je het zeker.

Reageren
Reageer op: De pil en zijn werking tesamen met Meloxicam Teva 15mg
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.