Zoeken Vraag het forum

Bloeding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik slik zelf al jaren de pil. Ik slik altijd door en heb heel weinig dat ik stop voor een stop week. Echter heb ik eergisteren onbeschermde sex gehad, zo snel mogelijk een morning after pil genomen. Nu heb ik sinds gisteren eind van de middag wat bloedingen en ben ik bang dat ik ongesteld ben geworden na het nemen van de morning after. Moet ik mijn normale pil blijven doorslikken? Of moet ik nu toch een stopweek inlassen, of is het beter om de pil nu nog een aantal dagen te blijven slikken?

3 reacties
    Reageren
    Ook anoniem

Misschien na jaren eens de bijsluiters van zowel pil als map lezen??
    De map was sowieso al niet nodig, als je de pil correct gebruikt.
    En op dit moment ben je door die map niet meer door de pil beschermd, als je na de map weer gemeenschap gehad zou hebben.

Reageren
    Anoniem

Ik slik de pil puur om niet ongesteld te worden omdat ik de menstruatie pijn enorm slecht kan verdragen. Dus zo geweldig constant is dat niet, vandaar mijn keuze voor de MAP, niet zo’n gekke keuze toch?
    Het enige wat ik vraag of het zin/nut heeft om de pil nog door te slikken als ik nu ongesteld word of niet omdat er overal wat anders over geschreven staat. Snap zelf ook wel dat de pil nu geen zin meer heeft maar dat is toch ook helemaal niet mijn vraag?

Reageren
    Peter (huisarts)

Gewoon de pil doorslikken en er is geen risico als je tevoren tenminste de pil al een aantal weken achtereen hebt geslikt. En je niks aantrekken van eventueel bloedverlies. En je hoeft dus niet te stoppen met het slikken van de pil!
    De MA pil was inderdaad niet nodig (als je de pil tenminste al weken achtereen had geslikt).

Reageren
Reageer op: Bloeding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.