Zoeken Vraag het forum

condoom niet gescheurd, maar wel gemorst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

hee allemaal, ik had eerste ker gedaan op mn 25ste, en 26ste nog eens, meest bevruchtste dag was ook nog 25ste, maar condoom was niet gemorst. maar ik ben heel erg bang, want er was op me buik gemorst, schaamhaar en voor mn vagina.

ik weet het ff niet meer, en ik had direct de eerste avond pijn aan mn linkerborst (nu nogsteeds) en linksonder mijn buik. ben ik nu nou zwanger ofniet? en nee, ik ben niet aan de pil.

graag snel reactie, alvast bedankt! :'(

anoniem

ik bedoelde niet gescheurd, maar wel gemorst. en ik had ook direct na de 2e keer een flinke buikpijn

Reageren
    Elisa

Hoi!

Als er gewoon “gemorst” is op je buik of op je schaamlippen, is er echt wel héél weinig kans dat je zwanger kan worden ;). Dus waarschijnlijk betekent die pijn die je voelt helemaal niets, want als je je zorgen maakt dat je zwanger bent beeld je je snel vanalles in he (dat ken ik wel).

Maar als je echt zeker wil zijn kan je altijd een zwangerschapstest doen? bij je huisarts of er zelf één kopen.. of reken gewoon eens uit wanneer je vruchtbaar bent en of dat overeenkomt met het moment waarop je het morsongelukje had 😉
    want op het moment dat je niet vruchtbaar bent is er om te beginnen bijzonder weinig kans dat sperma überhaupt je eileider bereikt en het sperma kan dan maar 2-3 dagen in je lichaam overleven!

Reageren
    anoniem

maar ik ben ook overtijd, al 1 dag.. wat moet ik doen? maar normaal heb ik diepijn nooit..

Reageren
    Marianne

Buikpijn nadat je gemorst hebt met zaad? Dan zal die buikpijn wel van de stress komen want je kunt echt geen buikpijn krijgen van een bevruchting, dat voel je echt niet. En één dag overtijd en je dan al zorgen maken, dat wijst volgens mij ook op stress.

Reageren
    Elisa

Inderdaad 🙂 en vergeet niet dat door de stress je regels ook langer kunnen uitblijven he. Ik pak de pil wel, dus normaal gezien zou ik altijd op dezelfde dag mijn regels moeten doorkrijgen, maar ik ben ook al wel eens 2 dagen over tijd geweest door de stress!

Reageren
    anoniem

ik ging net naar de wc, en ging poepje doen, dr kwam bloed uit en daarna niks meer, is dit raar?

Reageren
    anoniem

en ik heb nog altijd sindsdien ik heb gedaan, last van mn linkerborst en soms bij mijn linksonderbuik (bij mn navel)

Reageren
    Marianne

Die klachten staan los van een eventuele zwangerschap. Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt als je niet zwanger wilt worden, maar jouw symptomen zijn niet gerelateerd aan een eventuele zwangerschap.

Als je zekeheid wilt hebben, kun je alleen maar testen. En testje kun je gewoon bij het Kruidvat halen.

In het vervolg als jullie een condoom gebruiken, zorg dan dat jullie het condoom op de juiste wijze aanbrengen, namelijk door het tuutje aan de bovenzijde dicht te drukken terwijl je het condoom over de penis afrolt zodat er een reservoir ontstaat voor het zaad. Dan kan het ook niet gaan lekken (staat in de gebruiksaanwijzing van het condoom die je natuurlijk gelezen hebt…!)

Was het de eerste keer voor jou? Misschien zijn er kleine schaafwondjes ontstaan als gevolg van de eerste keer als je misschien wat droog was, maar het kan ook komen doordat je nog maagd was.

Ik hoop dat je weer iets geleerd hebt!

Doedoei

Reageren
    anoniem

ja klopt, dit was mn eerste keer ja, maar bedankt voor al je informatie enzo! kep nog een vraag.. ligt het aan mij of word je erg nat na de seks?

Reageren
    Fransje

De lubrificatie, het vochtig worden, van de vagina is een lichamelijk gevolg van de opwinding die bij het vrijen hoort. Het zorgt ervoor dat de penis gemakkelijker in de vagina glijdt, en dus niet schuurt (en dus geen schaafwondjes maakt!), en het ondersteunt het vervoer van het zaad naar de baarmoedermond.

Reageren
    anoniem

en mn vriend heeft daarna de condoom nog opgeblazen, en dr kwam geen lucht uit? dus het is dus niet gescheurd.. want het is latex, dus zal het gaatje groter moeten worden
    of is et niet zo?

Reageren
    A.

Een condoom opblazen voor het gebruik? Het is geen feestje!

Als je dat echt gedaan hebt, is een condoom niet meer 100% werkzaam.

Heb je de bijlsuiter wel gelezen???

Reageren
    Philip

Je mag een condoom [u]nooit[/u] voor het gebruik bij penetratie afrollen of opblazen! Dat staat duidelijk geschreven in de gebruiksaanwijzing. Na opblazen is de werkzaamheid verminderd, en dus onveilig voor de bescherming tegen zwangerschap of SOA’s.

Reageren
    anoniem

ik bedoelde na de seks, niet ervoor..

Reageren
Reageer op: condoom niet gescheurd, maar wel gemorst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.