Zoeken Vraag het forum

vraag over de pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Hoi,
    Ik weet goed dat de anticonceptiepil bedoeld is om zwangerschap te voorkomen maar toch lees je dat de pil bij perfect gebruik 99% betrouwbaar is. Die ene procent begrijp ik dat dit vooral ligt aan of het wordt gebruikt op de voorgeschreven manier. Maar kan het ook zijn dat de pil soms om wat voor reden dan ook niet werkt (naast overgeven en diarree). Of is die hele klein marge puur op het feit of je de pil goed gebruikt?

3 reacties
    Reageren
    Suus

Er wordt nooit 100% garantie op medicatie gegeven omdat er altijd wel iemand ter wereld zal zijn die er niet zo op reageert als het zou moeten.
    Met die ene procent is de fabrikant ingedekt.

Reageren
    anoniem

Bedankt! Dan snap ik het nu wat beter. Zij gebruikt verder de pil zoals het hoort dus ik ga er dan vanuit dat ik het kan vertrouwen?

Reageren
    Suus

Ja hoor

Reageren
Reageer op: vraag over de pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.