Niet ongesteld na abortus

Hallo ik heb een vraag,
    21 juni heb ik abortus gepleegd via zuigcurrentage. Daarna heb ik een beetje bloedverlies gehad.
    1 week daarna werd ik ongesteld dacht ik want dat duurde 7 dagen normaal ben ik maar 4/5 dagen ongesteld maar dit was wel wat heftiger. Sinds dien ben ik niet meer ongesteld geweest dat is nu dus 6 weken geleden. Ondertussen heb ik wel seks gehad ik weet niet of ik mij hier heel erg druk over moet maken of dat dit erbij hoort. Want ik ben bang dat ik straks weer zwanger ben.
    Kan iemand mij hiermee helpen?

Reageren

Waarschijnlijk was het toch een bloeding als gevolg van de curretage. En op zich is het niet zo heel vreemd dat het langer duurt voordat je weer menstrueert.
    Gebruik je geen anticonceptiemiddelen?

Reageren

Ik zit wel aan de pil maar ik wist niet zo goed wanneer ik daar weer mee moest beginnen dus na dat ik klaar was met bloeden ben ik begonnen met de pil weer

Reageren

Je bent dan niet door de pil beschermd totdat je 7 dagen achter elkaar hebt genomen

Reageren

Dus het kan zijn dat ik weer zwanger ben?

Reageren

Als je seks hebt gehad  nadat je net met de pil was gestart zou dat kunnen, maar ik acht de kans klein zo kort na een curretage

Reageren

Ik doe voor de zekerheid wel een test

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Niet ongesteld na abortus

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe