- laneylove1 december 2009 om 11:13
Hallo,
Ik heb op 17 Augustus 2009 een abortus gehad. Door middel van de abortuspil. Hierdoor heb ik 2 weken heel hevig gebloed.
3 weken na de abortus heb ik een nacontrole gehad en alles was schoon. baarmoeder was helemaal schoon en de zwangerschapstest was negatief.
5 weken nadat het bloeden was gestopt ( dus 7 weken na de abortus zelf ) ben ik ongesteld geworden.
Nu ben ik nog steeds niet ongesteld. Ik ben nu al zowat een maand overtijd dus. Het is nu al 8,5 week geleden dat ik ongestel was.
2 Weken geleden heb ik voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan en deze was toen negatief.
Ik gebruik geen anticonceptie meer, dus ik wordt niet regelmatig ongesteld door de pil ofzo.
Wanneer moet ik mij zorgen gaan maken om het feit dat ik maar niet voor de 2e keer ongesteld word. Ik dacht dat het niet aan de zwangerschapshormonen kon liggen, omdat ik al 1 x na mijn abortus ongesteld ben geworden.
Zou u mij advies kunnen geven?
5 reactiesReagerenKaren4 december 2009 om 16:09Ik denk dat het inderdaad weinig te maken heeft met de abortus.
Ik denk eerder dat je erg onregelmatig ongesteld word/bent,toen ik niet aan de pil was kon het ook ruim 10 weken duren of langer.Als je je echt zorgen maakt dan kan je het beste even langs de huisarts gaan,maar ik denk dat die je dan toch de pil zou adviseren.
Nogmaals ik denk dat het niks te maken heeft met zwangerschapshormonen etc.
ReagerenAnoniem4 december 2009 om 22:30lilly28 februari 2011 om 12:41Hallo,
Ik heb bijna een jaar geleden een abortus gedaan.Ik was toen helemaal onder nacrose en moest nooodgedwongen de baby weg laten halen. Ik ben gewoon ongesteld geworden alleen sinds januarivan dit jaar dus 2 maanden geleden eind januari had ik ongesteld moeten worden maar ben het nog steeds niet. Ik heb vandaag weer een test gedaan en die was weer negatief zou het kunnen zijn dat ik nu onvruchtbaar ben
ReagerenIna28 februari 2011 om 12:49Waarom denk je aan onvruchtbaarheid? Als menstruatie wegblijft is dat niet heet eerste waar ik aan zou denken. Zou je niet zwanger kunnen zijn? Heb je al een zwangerschapstest gedaan?
Reagerenlotte19 april 2013 om 00:42Ik hen een vraag ik heb ook abortus laten doen onder nacose ik heb 3 weke hevtig gebloed.. Na 6 weken gewoon ongesteld gewwedt ben met de pil begonnen en sinds die tijd bloed ik al een week of 2 wat moet ik doen ?
Reageren