Zoeken Vraag het forum

Ziek en de pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vanessa

Hi
    Ik ben ziek sinds deze maandag. Ik heb woensdag 8uur na het innemen van men pil waterdunne diarree gehad. Donderdag, vrijdag, zaterdag heb ik 1/2x diarree gehad maar het was niet waterdun dit was allemaal langer dan 4u na het innemen. buiten nu, nu had ik 3u45 na het innemen van men pil 2x na elkaar last van diarree ook niet waterdun. Ik ben sinds vandaag begonnen aan pil week 3. Ben ik nu nog beschermd door men pil of moet ik nu 7 dagen slikken vooralleer men pil weer werkt of telt dat alleen bij effectief water dunne diarre?

17 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Voor alle zekerheid toch maar eerst 7 dagen achter elkaar de pil nemen

Reageren
    Vanessa

Dus mag ik dan pas op dag 8 weer seks hebben zonder condoom of op dag 7?

Reageren
    John (moderator)

dag 8.

Reageren
    Vanessa

Oke dus kan ik deze keer geen stopweek houden aangezien ik nu in week 3 zit.

Reageren
    John (moderator)

Dan kun je idd beter de pil doorslikken.

Reageren
    Vanessa

Oke dankuwel

Reageren
    Vanessa

Nou ja.. net weer waterdunne diarree gehad 2uur na inname van men pil.. zat dus maar op dag 3 van de 7 achter elkaar te slikken zoals u zei.. betekend het dan nu dat ik niet meer veilig ben en vanaf morgen weer 7dagen moet slikken voor het veilig is?

Reageren
    Vanessa

Zit nu in week 3 maar ga men pil doornemen

Reageren
    John (moderator)

Je moet inderdaad de pil doornemen zonder stopweek

Reageren
    Vanessa

Danku om ons als nog te helpen!!
    Wil dit dan zeggen dat ze vanaf morgen haar pil terug 7 dagen moet slikken voor ze veilig is? Of als ze nu een extra pil neemt. Ze gewoon nog 4 dagen verder moet slikken voor ze weer onbeschermd srks kan hebben of toch 7?

Reageren
    Vanesssa

Vanessa heefr haar pil opnieuw ingenomen nu zn nog geen diarree gehad voorlopig… wil dat dan zeggen dat ze maar 4dagen meer hoeft te slikken voor ze weer veilig is. Want u zei best 7dagen slikken maar nu had ze weer diarree dus weet ze niet goed of ze verder kan tellen of opnieuw vanaf vandaag moet tellen voor de 7dagen aan een stuk de pil te hebben genomen om veilig seks te hebben

Reageren
    Vanessa

Iemand die het antwoord weet :/ ?

Reageren
    John (moderator)

beste toch 7 dagen

Reageren
    Vanessa

Vanaf vandaag dan opnieuw beginnen tellen voor de 7 dagen? Want ze zat op dag 3 van de vorige 7 die ee volgens jou best aanhield. Maar nu moet ze dus opnieuw 7dagen tellen klopt het? Of verder tellen?

Reageren
Reageer op: Ziek en de pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.