Zoeken Vraag het forum

6 weken na MAP wanneer ongesteld

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Karen

Hallo,

Ik heb op za 28 nov 2020 een MAP ingenomen (Norlevo) en dit was ongeveer 24u na onbeschermde seks. Dit was rond dag 7/8 van mijn cyclus (25-30) wat helaas ook rond mijn ovulatieperiode was (denk ik dan).

1 week later enkele dagen licht bruinverlies, lichte buikpijn, gevoelige borsten daarna weg. Op ma 14 dec letterlijk 1 druppel rood bloed (nooit eerder zo weinig gebloed). Za 19 dec na (dit keer beschermde) seks heel klein beetje bloed en verder niks.

Intussen wel een enorme toename in waterige afscheiding waar ik nu 6 weken later dagelijks nog steeds ‘last’ van heb. Ik heb wo 23 dec een zwangerschapstest gedaan en deze was negatief.

Zwanger ben ik dus niet maar ik ben nu 6 weken na de MAP nog steeds niet ongesteld geworden. Hoeveel weken moet ik nu nog afwachten of kan ik het beste langs de huisarts gaan? Of moet ik nog een test doen?

Ik gebruik overigens niet de reguliere pil (meer) of andere anticonceptie.

4 reacties
    Reageren
    Karen

Ik ben 32 jaar en heb normaal gesproken een regelmatige cyclus.

Reageren
    John (moderator)

Je cyclus zal een beetje in de war zijn geraakt door de MAP

Reageren
    Karen

Dus gewoon verder afwachten? Ik ben nu al wel 4 weken overtijd. Is er een maximum aantal weken dat de ongesteldheid na de map uitblijft)

Reageren
    John (moderator)

Het is mogelijk dat gewoon een menstruatie overslaat door de map. Dus de volgende menstruatie even afwachten

Reageren
Reageer op: 6 weken na MAP wanneer ongesteld
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.