Zoeken Vraag het forum

Heftige menstruatie tijdens pilgebruik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo meneer, mevrouw,
    3 maanden geleden ben ik met de pil begonnen. Ik heb na 3 maanden een stopweek gehouden en nu heb ik last van een hele heftige menstruatie. Ik kon de hele nacht niet slapen. Ik maak me er best wel zorgen om. Meestal is het toch zo dat de menstruatie minder hevig is? Ik heb heel veel last van krampen, maar er komt wel iets minder bloed dan gewoonlijk. Is dit normaal of is dit ernstig?

7 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik kan tevens niet goed liggen, dat doet heel pijn. Het zeurderige gevoel gaat meestal weg met paracetamol etc, maar nu blijft de pijn sterk aanwezig.

Reageren
    Suzan

Bij mij werkt Aleve Feminax veel beter dan Paracetamol als ik ongesteld ben, heb je dat geprobeerd?

Groetjes Suzan

Reageren
    Anoniem

Dat kan ik inderdaad wel proberen! Maar is het normaal dat het nu zo hevig is bij mij nu bij pilgebruik, terwijl dit normaal gesproken niet is zonder pil?

Reageren
    John (moderator)

Je hebt de pil meteen 3 maanden doorgeslikt?

Reageren
    Anoniem

Ja. Vanaf begin pilslikken gelijk 3 maanden doorgeslikt. Kan het zijn dat daardoor mijn lichaam in de war is nu en dat ik vaker een stopweek moet in plannen?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou heel goed kunnen. De komende 3 strippen telkens even een stopweek houden

Reageren
    Catootje

De pil bevordert een toestand van oestrogeendominantie en zorgt voor verlies van vitaminen en mineralen, waaronder zink. Dit alles kan klachten geven.

NSAID’s, zoals aleve, zorgen, door irritatie van de slijmvliezen voor verlies van vele vitaminen en mineralen. Daarbij verstoren ze je hormonhuishouding.

Reageren
Reageer op: Heftige menstruatie tijdens pilgebruik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.