- Anoniem9 mei 2020 om 07:15
Hallo meneer, mevrouw,
3 maanden geleden ben ik met de pil begonnen. Ik heb na 3 maanden een stopweek gehouden en nu heb ik last van een hele heftige menstruatie. Ik kon de hele nacht niet slapen. Ik maak me er best wel zorgen om. Meestal is het toch zo dat de menstruatie minder hevig is? Ik heb heel veel last van krampen, maar er komt wel iets minder bloed dan gewoonlijk. Is dit normaal of is dit ernstig?7 reactiesReagerenAnoniem9 mei 2020 om 08:13Ik kan tevens niet goed liggen, dat doet heel pijn. Het zeurderige gevoel gaat meestal weg met paracetamol etc, maar nu blijft de pijn sterk aanwezig.
ReagerenSuzan9 mei 2020 om 08:17Bij mij werkt Aleve Feminax veel beter dan Paracetamol als ik ongesteld ben, heb je dat geprobeerd?
Groetjes Suzan
ReagerenAnoniem9 mei 2020 om 08:37Dat kan ik inderdaad wel proberen! Maar is het normaal dat het nu zo hevig is bij mij nu bij pilgebruik, terwijl dit normaal gesproken niet is zonder pil?
ReagerenJohn (moderator)
9 mei 2020 om 12:01Je hebt de pil meteen 3 maanden doorgeslikt?
ReagerenAnoniem9 mei 2020 om 13:06Ja. Vanaf begin pilslikken gelijk 3 maanden doorgeslikt. Kan het zijn dat daardoor mijn lichaam in de war is nu en dat ik vaker een stopweek moet in plannen?
ReagerenJohn (moderator)
9 mei 2020 om 16:36Dat zou heel goed kunnen. De komende 3 strippen telkens even een stopweek houden
ReagerenCatootje9 mei 2020 om 18:31De pil bevordert een toestand van oestrogeendominantie en zorgt voor verlies van vitaminen en mineralen, waaronder zink. Dit alles kan klachten geven.
NSAID’s, zoals aleve, zorgen, door irritatie van de slijmvliezen voor verlies van vele vitaminen en mineralen. Daarbij verstoren ze je hormonhuishouding.
Reageren