Zoeken Vraag het forum

nuvaring anticonceptie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • juul

ik ben aan de nuvaring en tijdens de seks halen wij hem eruit omdat het gevoeld wordt. de ring mag er maximaal 3uur uit als ik goed begrepen heb. mijnĀ  vraag is: als we meerdere malen seks hebben op een dag, is het dan oke om hem dus meerdere keren uit de vagina te halen?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De ring mag er eigenlijk niet uit. Behalve als dat per ongeluk zou gebeuren. Dan gelden die drie uur. het is echt niet de bedoeling om die er telkens uit te halen als je seks hebt. En al helemaal niet meerdere keren per dag. Dat gaat dan niet meer werken

Reageren
    juul

ik heb toch op meerdere sites gelezen dat je het er gewoon uit mag halen tijdens de seks….

Reageren
    John (moderator)

Maar dat is niet wast de bijsluiter zegt.

Reageren
    juul

maar als het er drie uur uit ‘mag’ dan zou ik em toch ook er uit kunnen halen voor Max 3 uur?

Reageren
    juul

en 2 x 1,5 uur is 3 uur dus theoretisch kan het toch

Reageren
    John (moderator)

Die drie uur, zijn bedoeld wanneer het incidenteel een keer voor komt dat de nuvaring los raakt en eruit valt. En dat is niet hetzelfde als: je mag hem er regelmatig 3 uur uithalen. De betrouwbaarheid zal daardoor afnemen.

Reageren
    juul

oke, erg bedankt voor uw reactie. ik hoop dat u mijn verwarring snapt

Reageren
Reageer op: nuvaring anticonceptie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.