- Sophie8 april 2020 om 23:31
Ik heb 4 maand geleden een mirena spiraal laten zetten. Dit heb ik laten doen bij de gyn, omdat ik ehlers danlos heb. Hier is meteen gekeken of hij goed zat, en ik hoefde dus niet terug te komen voor de controle echo. Sinds het zetten enorme buikpijn gehad, en hiervoor hormonen gekregen. Sindsdien gaat het iets beter met de buikpijn, maar ik heb nog steeds last. Ik heb ook het idee dat ik wat meer last heb als mn darmen vol zitten, voor het zetten van de spiraal nooit last van buikpijn gehad. De huisarts wil nu niets doen of controleren ivm corona, en nu vroeg ik me dus gewoon af of dit normaal is. Kan het zijn dat mijn lichaam gewoon moet wennen aan de spiraal? Ik voel verder de draadjes gewoon zitten en voel verder geen plastic. Is het spiraal op deze manier betrouwbaar?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 april 2020 om 23:34Neem contact op met de gynaecoloog
ReagerenSophie8 april 2020 om 23:42Volgens de huisarts kan dit niet, en moet het via hem. Dat is nu ook een beetje mijn issue, omdat hij niets wil/kan doen
ReagerenJohn (moderator)
8 april 2020 om 23:46Je hebt het spiraaltje bij de gynaecoloog gekregen. Bel dus met de poli gynaecologie.
ReagerenCatootje9 april 2020 om 16:23Hormonale anticonceptie ontregelt je eigen hormoonhuishouding en zorgt voor verlies van vitaminen en mineralen, waaronder zink. Spiraaltje zorgt voor verhoging van cortisol in je lichaam. Daarbij is het een lichaamsvreemd voorwerp. Het wennen is dus zoiets als wennen aan te krappe schoenen. Zeker als je al gezondheidsproblemen hebt niet bepaald gunstig voor je.
Reageren