Zoeken Vraag het forum

Start pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedemorgen,

Ik heb een vraag. Ik ben halverwege juli gestopt met de pil en ik ben vorige week zaterdag weer voor het eerst ongesteld worden. Toen ik ging kijken naar de menstruatiecyclus (28 dagen gemiddeld) kwam ik er achter dat ik precies in mijn vakantie ongesteld ga worden. En dat wil ik niet.

Daarom ben ik van plan om de pil tijdelijk nog even te slikken. Ik heb geen vriend, dus het gaat mij alleen om dat ik niet ongesteld word. Ik ga 19 september op vakantie. Welke dag zouden jullie aanraden om met de pil te starten zodat ik niet van 19-26 sept ongesteld zal zijn?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is nog maar de vraag of je een cyclus hebt van 28 dagen. Je kunt nu weer met de pil starten maar je begint nu random in de cyclus. Dus geen enkele garantie dat je geen bloeding zult hebben over 20 dagen

Reageren
    Kimkim

je kan de pil ook gewoon doorslikken zonder ongesteld te worden als je dat 2 keer doet per keer wordt je dus maar 6x per jaar ongesteld ipv 12

Reageren
Reageer op: Start pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.