Zoeken Vraag het forum

Verplicht echo voor uitgeven abortuspil?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Johan

Hallo allemaal.

Mijn vriendin is al een tijdje zwanger maar heeft mij dat nooit duidelijk laten zien en is hier erg onduidelijk over. Nu is ze vandaag een half uurtje weg geweest naar een huisarts of kliniek. Dat wilt ze niet zeggen. Daar heeft ze een abortuspil moeten slikken en thuis  2 dagen later. Ze zegt dat ze geen echo wilde en heeft dat ook niet laten doen. Ik dacht dat het altijd verplicht was een echo te maken om vast te stellen hoeveel weken je bent en of er sprake is van 5 dagen bedenktijd.

Is het echt verplicht de echo te maken?

Ik krijg namelijk sterk de indruk dat ze me voor de gek houd.

6 reacties
    Reageren
    Catootje

Abortuspil kan binnen een bepaald tijdsbestek, als het te laat is voor morning after pil of morning after spiraaltje, volgens mij 8 weken. Volgens mij moet je eerst naar je huisarts en dan naar een kliniek. In beginstadium is er nog niks te zien op een echo. Als ze al langer zwanger is is het te laat voor een pil. En als ze geen reden heeft om de zwangerschap af te breken lijkt het me wat vreemd.

Reageren
    John (moderator)

Zonder echo geen abortus !

Reageren
    johan

ze zegt dat ze ongeveer 5 weken zwanger is.

Reageren
    John (moderator)

Ik geloof er niet veel van na het verhaal met de echo

Reageren
    Johan

ze heeft eindelijk toegegeven dat ze gelogen heeft.

Reageren
    John (moderator)

fraai….

Reageren
Reageer op: Verplicht echo voor uitgeven abortuspil?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.