- Kelly4 januari 2019 om 21:44
beste
een vraagje over wat ik het beste kan doen.
Ik heb daarnet rond 19u00 mijn 3e pil van mijn 4e week genomen ( hiermee bedoel ik dat ik 3 weken de pil genomen heb (geen een pil vergeten) dus geen stopweek genomen). Dit is wel de eerste keer de pil doorneem. (Gebruik de pil wel al een half jaar met stopteken)
Nu kreeg ik net (21u30) diarree naar de waterige kant. Nu weet ik niet goed wat ik moet doen. Moet ik een extra pil nemen voor vandaag binnen de 12u? Of zou het beter zijn om gewoon mijn stopweek dan toch nog te starten? Want kanhet dat omdat ik de eerste keer de pil door te neme diarree krijg?
Kan het kwaad als ik nu dan toch die stopweek start ( ik heb woensdagmiddag wel nog seks gehad zonder condoom). Zo ja wat doe ik dan na die stopweek en komt er dan als of een bloeding in deze stopweek?
xxxjes
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 januari 2019 om 01:51Omdat je de pil doorslikt, hoef je geen extra pil te nemen. je hoeft ook geen stopweek in te lassen,
ReagerenKelly5 januari 2019 om 07:06Is het erg als ik gisteren toch een extra pil genomen heb rond 22u30 ? was helemaal niet zeker. En mag ik dan gewoon deze strip afmaken en een dag eerder stoppen omdat ik dat laatste pilletje gisteren al genomen heb? Dus mijn stopweek een dagje vroeger beginnen? Na een maand doorslikken dan 🙂
ReagerenJohn (moderator)
6 januari 2019 om 00:33Dat is geen probleem
ReagerenKelly6 januari 2019 om 08:50Ok dankjewel.
Sorry maar heb nog een vraagje 🙂
Als ik dan die stopweek een dag vroeger begin ( na de eerste keer dat ik mijn pil een maand doorsgeslikt heb) mag die dan 6 dagen duren (zoals ik meestal doe) of moeten het na 2 strips echt 7 dagen zijn 🙂
En na zo een maand doorgeslikt te hebben en dan een stopweek te hebben veranderd dat dan iets aan de betrouwbaarheid van de pil?
Dit waren mijn 2 laatste vragen hoor 🙂
ReagerenJohn (moderator)
6 januari 2019 om 21:436 dagen is ook geen probleem.
Reageren
Doorslikken en dan een stopweek inlassen heeft geen invloed op de werking van de pil