- Anoniem17 november 2018 om 09:50
Beste meneer/mevrouw,
Mijn vriendin heeft een spiraal laten zetten gisteren, en vandaag heeft ze er wel flink last van. Ze had gister alleen buikpijn op de hoogte van de baarmoeder, maar vandaag is het te voelen over de hele buik.
Ik maak me toch een beetje zorgen en ben benieuwd of iemand mij kan vertellen of dit ‘normaal’ is, of dat er contact opgenomen dient te worden met de huisartsenpost. De pijn is wel uit te houden, dus niet té extreem.
Groet en alvast bedankt
7 reactiesReagerenAnoniem17 november 2018 om 10:21Excuses, nog een vraag hoor. Ze is vorige week donderdag ongesteld geworden, en heeft de spiraal gister op vrijdag laten plaatsen. 8 dagen erna dus, de huisarts zei overigens dat ze ‘mooi optijd’ was met plaatsen, maar niets over of zij nu al direct beschermd is. Weet u daar wellicht een antwoord op?
ReagerenJohn (moderator)
17 november 2018 om 22:28dat kan toch wel van het plaatsen van de spiraal zijn. de klachten zouden wel snel weer moeten afnemen
ReagerenJohn (moderator)
17 november 2018 om 22:29ze is de eerste 7 dagen niet beschermd
ReagerenAnoniem18 november 2018 om 01:28Dankuwel. Met snel, in hoeveel dagen bedoelt u dat?
En als tweede: Luistert dat zo nauw? Niet om naïef over te komen maar aangezien de huisarts er zo positief over was, dat ze nog ‘optijd’ was om hem te plaatsen.
ReagerenJohn (moderator)
19 november 2018 om 00:38Binnen 1 week in ieder geval.
Reageren
Het spiraaltje is meteen betrouwbaar na het plaatsen wanneer het plaatsen binnen 7 dagen na de start van je menstruatie is gedaan.Anoniem19 november 2018 om 20:48Oke bedankt. Dus bij 8 dagen na haar menstruatie plaatsen betekent al direct dat ze niet beschermd is?
ReagerenJohn (moderator)
20 november 2018 om 01:21In principe wel… de eerste 7 dagen dus een condoom gebruiken voor alle zekerheid
Reageren