Zoeken Vraag het forum

Pil en overgeven

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

Ik heb gister netjes op tijd rond 23 uur mijn 6e pil van de strip ingenomen. Maar nu moest ik net overgeven omdat ik me echt niet lekker voelde. Ik moet mn 7e pil nog innemen..

Ben ik nog beschermd?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ja hoor. Overgeven heeft alleen invloed op de pil als dat binnen 4 uur na inname is.

Reageren
    Anoniem

Oke, bedankt voor je antwoord.

Ik heb gisteravond rond 23.00 uur een nieuwe pil ingenomen toen ik dacht dat het weer wat beter ging. Maar niet lang daarna (binnen het uur) heb ik nog meer overgeven en diarree gehad (waarschijnlijk omdat ik iets verkeerds heb gegeten). Ik wist dat mijn pil nu niet zou werken, maar ik voelde me nog te beroerd om wat in te nemen. Dus ik heb gewacht tot het alsnog weer beter voelde. Dat was om 01.00 uur. Maar ook daarna heb ik helaas binnen 1,5 uur weer overgegeven en diarree gehad. Toen heb ik maar gewacht tot in de ochtend. Uiteindelijk heb ik nu om 06.00 uur mijn pil ingenomen en ik hoop dat het met deze wel goed gaat. Ik voel me inmiddels wel al wat beter (maar nu echt).

Ben ik nog beschermd als ik mijn pil pas om 6 uur ‘s ochtends heb ingenomen als ik de vorige pil zondagavond rond 23 uur heb ingenomen. Dat is dus in principe 24 + 7 uur later = 31 uur.

Ik hoor het graag.

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor. Dat is geen probleem

Reageren
    Anoniem

Oke, dat is fijn om te horen. Ik heb in de middag, ongeveer 8 uur na het innemen van die pil om 6 uur ‘s ochtends, wel nog een keer een beetje diarree gehad. Kan dat nog kwaad?

Ik weet dat de pil onbetrouwbaar kan worden als je voor langere tijd achter elkaar last hebt van diarree, maar bij mij was het dus alleen een keer in de nacht en 1x in de middag erna.

Reageren
    John (moderator)

Dat kan verder geen kwaad

Reageren
Reageer op: Pil en overgeven
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.