- Sarah1 oktober 2018 om 15:51
Hey!
ik neem al een goed jaar de pil maar heb nog steeds niet zo’n regelmatige cyclus (gynaecologe zei dat dit tijd kon nemen)
maar sinds juni had ik het wel! Telkens bij het stoppen van de pil had ik twee dagen later mijn regels die zo’n 4 dagen duurden.
Tijdens week 2 van de pil begon ik wat donker bloed te verliezen. Ik zit nu aan mijn laatste week pil en heb mijn regels al zo’n 5 dagen… Wat kan de oorzaak zijn?
6 reactiesReagerenSarah1 oktober 2018 om 15:52Daarmee bedoel ik dus : juni, juli en augustus had ik mijn reels twee dagen na mijn pil, dus in de stopweek. Nu gebeurde het tijdens het innemen van de pil (week 2) ?
ReagerenSarah2 oktober 2018 om 17:34Moet ik mij nou zorgen maken of niet?
ReagerenJohn (moderator)
2 oktober 2018 om 20:35Dat is moeilijk te zeggen het zou kunnen dat je een andere pil nodig hebt
ReagerenSarah3 oktober 2018 om 00:24Maar zwangerschap en overdraagbare aandoening is al uitgesloten toch,? (Condoomgebruik en pil)
Dit duurt wel al zo’n 5-6 dagen, dus in mijn ogen is dit wel menstruatie. Begon eerst heel donker naar bijna het zwarte toe tot gewoon rood… Stom, want dacht dat ik na de vakantiemaanden een normale cyclus ging hebben..
ReagerenCatootje3 oktober 2018 om 05:32De pil onderdrukt je eisprong, bevordert oestrogeendominantie, werkt verhogend op het cortisol en zorgt voor verliezen aan vitaminen, mineralen en andere stoffen, waaronder zink. Hij doet dus niet bepaald veel goeds voor je lichaam. Veel vrouwen hebben toch al te kampen met oestrogeendominantie, wat allerlei klachten kan geven, zoals een onregelmatige cyclus. Bij pilgebruik heb je geen cyclus meer maar kan het onregelmatig blijven.
ReagerenSarah3 oktober 2018 om 13:13Dankjewel Catootje ❤️
Ben deels gerustgesteld, deels weer niet.. zal nog een eindje duren tegen dat ik een degelijke regelmatige cyclus zal hebben. Ahja, dan moet het maar zo. Nog enkele pillen te gaan en stopweek houden. Mijn gynaecologe zelf zei nog dat ik mijn hele doos moest afwerken, voor een andere pil zal ik nog moeten zien met haar..
Alleszins, heel bedankt Tandor en Cato voor de antwoorden!
Reageren