- Anoniem20 augustus 2018 om 10:03
Heeft tonixX plus invloed op de anticonceptiepil?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 augustus 2018 om 10:46Ik kan die vraag helaas niet beantwoorden . Ik weet niet wat ToniXx is en wat de precieze samenstelling is
ReagerenAnoniem20 augustus 2018 om 11:11Dit is een supplement tegen mentale vermoeidheid met vitamines, zink en aminozuren. Ik denk dat dit alleen in België bij de apotheek te koop is, heb het wel nagevraagd aan de apotheek ze zeiden dat dit geen probleem is met anticonceptie maar wou voor zekerheid ook een tweede opinie. Het zijn eigenlijk gewoon vitamines.
ReagerenJohn (moderator)
21 augustus 2018 om 00:40Dat kan het geen kwaad en heeft het geen invloed op de werking van de pil.
ReagerenCatootje21 augustus 2018 om 07:58Gebruik van de pil zorgt voor verliezen aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen, waaronder zink, vitamine B, magnesium en taurine. Wat aanvulling van stofjes is dus alleen maar goed.
ReagerenAnoniem21 augustus 2018 om 10:41Nog een laatste vraagje deze 2 stoffen ook in de samenstelling: acetyl-L-carnitine en co-enzym Q10 zijn hoog. Dus deze hebbe geen wisselwerking?
ReagerenCatootje21 augustus 2018 om 14:31Zijn gewoon stofjes die in je lichaam zitten en waar we vaak een tekort aan hebben. De pil zorgt juist voor verliezen van Q10. Een tekort aan Q10 kan vermoeidheid, terugtrekkend tandvlees en spierpijn geven. Tegenwoordig is het in om weinig of geen vlees te eten maar daardoor ontstaat snel een tekort aan carnitine en andere aminozuren. Anders je apotheek even vragen.
Ik denk dat je vooral moet uitkijken met middelen die je lever helpen met ontgiften, zoals mariadistel, omdat de pil dan sneller wordt afgebroken. Ook sommige kruiden die je hormoonhuishouding beïnvloeden, zoals zaagbladpalm, vermijden.
ReagerenJohn (moderator)
22 augustus 2018 om 01:05die hebben geen wisselwerking met de pil
Reageren