Zoeken Vraag het forum

Anticonceptie vergoed

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hion

Hoi ik ben 15 en heb gisteren onveilige seks gehad en daarbij slik ik niet de pil nu heb ik online gelezen dat het indien ik het bij de huisarts aanvraag het vergoed word door de verzekering maar aangezien mijn ouders hier niet van mogen weten vraag ik mij af of mijn ouders hierover ingelicht worden of dat er een andere manier is hoe mijn ouders hier achter kunnen komen.
    Mvg Hion

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Aan de anticonceptiepil heb je natuurlijk niks als het om de seks van gisteren gaat. daar zou je dan och de Morning After Pil voor moeten gebruiken.
    De anticonceptiepil wordt volledig vergoedt en als je jonger bent dan 18 jaar is er ook geen eigen risico. Maar de verstrekking en de vergoeding staan wel in het overzicht van de zorgverzekeraar. Ik denk dat je er toch verstandiger aan doet, om het met je ouders te bespreken. Je ouders zullen het waarschijnlijk minder erg vinden dat je de pil gaat gebruiken dan dat je een keer tienermoeder wordt.

Reageren
    Hion

Hoi Tandor ik bedoelde natuurlijk de morning after pil, echter durf ik het niet met mijn ouders te bespreken aangezien ik geen vriendje oid heb en ik bang ben voor vooroordelen.

Mvg Hion

Reageren
    John (moderator)

Als je willekeurig onbeschermde seks hebt loop je nogal wat risico.  Je kunt zo heel goed een soa oplopen…

Dan zou je de MAP in de drogist of de apotheek gewoon moeten kopen.  Maar daar moet je dan niet te lang mee wachten anders is het te laat om ze nog te nemen.

Reageren
Reageer op: Anticonceptie vergoed
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.