- Hion28 februari 2018 om 09:36
Hoi ik ben 15 en heb gisteren onveilige seks gehad en daarbij slik ik niet de pil nu heb ik online gelezen dat het indien ik het bij de huisarts aanvraag het vergoed word door de verzekering maar aangezien mijn ouders hier niet van mogen weten vraag ik mij af of mijn ouders hierover ingelicht worden of dat er een andere manier is hoe mijn ouders hier achter kunnen komen.
Mvg Hion3 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 februari 2018 om 09:54Aan de anticonceptiepil heb je natuurlijk niks als het om de seks van gisteren gaat. daar zou je dan och de Morning After Pil voor moeten gebruiken.
Reageren
De anticonceptiepil wordt volledig vergoedt en als je jonger bent dan 18 jaar is er ook geen eigen risico. Maar de verstrekking en de vergoeding staan wel in het overzicht van de zorgverzekeraar. Ik denk dat je er toch verstandiger aan doet, om het met je ouders te bespreken. Je ouders zullen het waarschijnlijk minder erg vinden dat je de pil gaat gebruiken dan dat je een keer tienermoeder wordt.Hion28 februari 2018 om 11:11Hoi Tandor ik bedoelde natuurlijk de morning after pil, echter durf ik het niet met mijn ouders te bespreken aangezien ik geen vriendje oid heb en ik bang ben voor vooroordelen.
Mvg Hion
ReagerenJohn (moderator)
28 februari 2018 om 11:59Als je willekeurig onbeschermde seks hebt loop je nogal wat risico. Je kunt zo heel goed een soa oplopen…
Dan zou je de MAP in de drogist of de apotheek gewoon moeten kopen. Maar daar moet je dan niet te lang mee wachten anders is het te laat om ze nog te nemen.
Reageren