Zoeken Vraag het forum

Map

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Moah

Hello ik had paar dagen geleden onveilig seks gehad en heb vandaag de map genomen maar ik had vandaag ook mijn menstruatie genomen voor dat ik de map innam. Kan het zelfs kwaad? Of?

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoeveel dagen geleden had je de onveilige seks? Welk MAP heb je genomen? En hoezo had je je menstruatie genomen?

Reageren
    Moah

Ik heb ellone genomen en in het weekend had ik onveilig seks gehad. Maar ik was de pil toen vergeten te nemen. En zit nu in mijn stopweek en had vandaag mijn regels gekregen maar heb voor de zekerheid de map genomen. Maar gaat da nu mijn regels verminderen of?

Reageren
    John (moderator)

Die was dan dus niet nodig geweest. Je had sowieso beter de pil zonder stopweek kunnen doorslikken. Je moet weer op tijd met de pi beginnen, maar er rekening mee houden dat je niet door de pil bent beschermd tot na de volgende stopweek. Het is beter om die bijsluiter van de pil eens te lezen.

Reageren
    Moah

Jaa maar ik had ook geen nieuwe pilstrook mee toen ik bij mijn vriend was daarmee dat ik het zo deed. Maar ik moet zaterdag terug met de pil beginnen en dan ga ik inderdaad met condoom vrijen tot mijn volgende menstruatie

Reageren
    Moah

Oke ik heb de bijsluiter van de Ellone gelezen en daar staat in als u menstruatie later is als 7 dagen dat je een test moet doen. Maar aangezien ik vandaag al men regels had VOOR ik de noodpil innam weet ik nie hoe het nu bij mij gaat zijn?

Reageren
    John (moderator)

Je kunt nog niet testen. Daar is het veel te vroeg voor en is ook helemaal niet nodig.
    In e bijsluiter bedoelen ze daarmee dan wanneer 7 dagen overtijd bent, dat je dan een test moet doen.

Reageren
    Moah

Oke dus ik had het verkeerd begrepen? Ik had namelijk begrepen dat als je de ellone neemt en 7 dagen later geen menstruatie had gehad dat je u dan zorgen moest maken

Reageren
    John (moderator)

Ja dat had je verkeerd begrepen

Reageren
Reageer op: Map
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.