- Moah29 januari 2018 om 13:32
Hello ik had paar dagen geleden onveilig seks gehad en heb vandaag de map genomen maar ik had vandaag ook mijn menstruatie genomen voor dat ik de map innam. Kan het zelfs kwaad? Of?
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 januari 2018 om 13:55Hoeveel dagen geleden had je de onveilige seks? Welk MAP heb je genomen? En hoezo had je je menstruatie genomen?
ReagerenMoah29 januari 2018 om 14:06Ik heb ellone genomen en in het weekend had ik onveilig seks gehad. Maar ik was de pil toen vergeten te nemen. En zit nu in mijn stopweek en had vandaag mijn regels gekregen maar heb voor de zekerheid de map genomen. Maar gaat da nu mijn regels verminderen of?
ReagerenJohn (moderator)
29 januari 2018 om 14:11Die was dan dus niet nodig geweest. Je had sowieso beter de pil zonder stopweek kunnen doorslikken. Je moet weer op tijd met de pi beginnen, maar er rekening mee houden dat je niet door de pil bent beschermd tot na de volgende stopweek. Het is beter om die bijsluiter van de pil eens te lezen.
ReagerenMoah29 januari 2018 om 14:53Jaa maar ik had ook geen nieuwe pilstrook mee toen ik bij mijn vriend was daarmee dat ik het zo deed. Maar ik moet zaterdag terug met de pil beginnen en dan ga ik inderdaad met condoom vrijen tot mijn volgende menstruatie
ReagerenMoah29 januari 2018 om 15:40Oke ik heb de bijsluiter van de Ellone gelezen en daar staat in als u menstruatie later is als 7 dagen dat je een test moet doen. Maar aangezien ik vandaag al men regels had VOOR ik de noodpil innam weet ik nie hoe het nu bij mij gaat zijn?
ReagerenJohn (moderator)
29 januari 2018 om 15:43Je kunt nog niet testen. Daar is het veel te vroeg voor en is ook helemaal niet nodig.
Reageren
In e bijsluiter bedoelen ze daarmee dan wanneer 7 dagen overtijd bent, dat je dan een test moet doen.Moah29 januari 2018 om 18:05Oke dus ik had het verkeerd begrepen? Ik had namelijk begrepen dat als je de ellone neemt en 7 dagen later geen menstruatie had gehad dat je u dan zorgen moest maken
ReagerenJohn (moderator)
29 januari 2018 om 18:19Ja dat had je verkeerd begrepen
Reageren