Zoeken Vraag het forum

De pil dubbel slikken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hey ik heb donderdag een hele belangrijke zwemwedstrijd en ik hebnu een hele lichte doorbraakbloeding maar ik ben bang dat ik heftiger ga bloeden is het mogelijk dat ik 2 dagen de pil dubbl slik dus 2 pillen op 1 dag ben ik die week dan nog veilig? En werkt het?

12 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De pil dubbel slikken heeft totaal geen zin. Daar stop je de bloeding niet mee. Slik je de pil door?

Reageren
    Anoniem

nee ik zit in de begin 3e week normaal las ik een stopweek in maar dat gaat nu een beetje moeilijk

Reageren
    John (moderator)

Dan zou ik de pilstrip toch gewoon afmaken en dan een stopweek inlassen.  Wellicht stopt de bloeding ook weer snel

Reageren
    Anoniem

Hoi, ik heb me vergist in de dag omdat ik na 00:00 de pil had genomen, dus ik dacht dat ik die van gisteren vergeten was en heb dus die van gisteren tegelijkertijd als die vandaag genomen. Ik heb wel regelmatig gemeenschappen, wat kan ik nu het beste doen aangezien ik nu dus al de pil van morgen heb genomen?

Reageren
    John (moderator)

Je hebt dus 2 pillen meteen achter elkaar genomen. Dat is op zich niet zo erg. Gewoon met de pil doorgaan. de dagen op de strip kloppen dan alleen niet meer en je bent dan 1 dag vroeger met de stopweek.

Reageren
    Anoniem

Hoi, maar als je een keer dubbel geslikt hebt, slik je eigenlijk op n dag dat je de pil zou moeten slikken niet… ben je dan nog beschermd tegen ongewenste zwangsrschap? Of hoe zit dat nu precies.

Reageren
    John (moderator)

het betekend gewoon dat je stopweek een dag eerder begint en je dan ook een dag eerder met de nieuwe pil met beginnen. Voor de rest heeft dat geen invloed op de bescherming door de pil

Reageren
    lol

Goedemorgen! K heb ongeveer een halfuur geleden een pil geslikt alleen omdat de strip bij die dag een beetje loszat en dus er lucht bij zat zat ik zo erg na te denken of dat kwaad kon ben ik helemaal in de war of ik hem nou geslikt heb , dus heb ik er net nog 1 geslikt, kan dit kwaad??

Reageren
    John (moderator)

Nee dat kan geen kwaad

Reageren
    Vraag

Hoi ik slik de pil normaal door maar heb nu 2 x in 2 dagen 2 dubbel geslikt en nou bloed ik een beetje

Reageren
    Vraag

Ben ik nou wel nog beschermd as dag erna gewoon weer 1 pil slik

Reageren
    Suus

Je bent gewoon beschermd.
    Maar gezien het feit dat je bloedt, zou je beter een stopweek in kunnen lassen.
    Anders heb je kans dat je blijft bloeden tot je een stopweek houdt

Reageren
Reageer op: De pil dubbel slikken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.