Zoeken Vraag het forum

Seks na periode

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

ik ben vorige week dinsdag was ik het s’ochtends nog ongesteld en heb woensdag het s’avonds onveilig seks gehad met mijn vriend. Echter is dit toch een dag dat ik weinig kans heb op zwangerschap toch?

ik ben vrijdag pas weer begonnen met de pil vanwege darmproblemen op dr vrijdag.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Had je een stopweek? Ben je later met de pil begonnen dan j had moeten beginnen?

Reageren
    Anoniem

ja ik ven 2 dagen later begonnen ivm mijn medicijnen van mijn darm

Reageren
    John (moderator)

Dan was je de eerste 7 dagen dat je de pil weer nam, niet beschermd door de pil. Dan is er kans op zwangerschap.

lees de bijsluiter van de pil bij: pil vergeten 1ste week.

Reageren
    Anoniem

echter heb ik zo een menstruatieapp en daarbij stond de 1e dag erna dat er een hele klein kans tot vrijwel niet is

Reageren
    John (moderator)

Een menstruatie app is bedoeld voor vrouwen die niet de pil slikken. Als je de pil gebruikt, reguleert die de menstruaties. En een eisprong kan dan spontaan op gang komen wanneer je pillen vergeet.

Reageren
    Anoniem

Maar echter kan ik er toch niks aandoen dat ik geen andere medicijnen ma slikken als ik die van mijn darm moet nemen?

Reageren
    John (moderator)

Ik zeg ook niet dat je daar iets aan kunt doen.  Maar als je niet op tijd met de pil begint en dan toch seks hebt hebt gehad, kan dat wel gevolgen hebben.

Reageren
Reageer op: Seks na periode
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.