- anoniem29 augustus 2017 om 21:18
Hallo beste,
Ik heb een vraagje waarop ik het antwoord nog niet gevonden heb dus probeer ik het via hier, Ik ben een meisje en gebruik de pil nu twee jaar, heb deze altijd netjes geslikt en nog nooit een vergeten.Ik werd vrijdag ziek wakker, heb continu gal moeten overgeven dus hierdoor kon ik mijn pil niet innemen, toen ik me later die dag beter voelde heb ik mijn pil alsnog ingenomen en bleef het ongeveer 3 uur binnen. Deze pil was de laatste van mijn strip en wilde eigenlijk een stopweek inlassen omdat ik deze vorige maand ook al doorgeslikt had (verder geen problemen mee) maar door twijfels over betrouwbaarheid dacht ik, dat het beter was om hem door te slikken.
nu vraag ik me af of het verstandig was om hem door te slikken en of hij nu alsnog betrouwbaar is!
Ik las wel op het internet dat hij pas weer betrouwbaar is vanaf de volgende cylus en nu vraag ik me ook af of doorslikken in dit geval ook valt als volgende cylus
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest en hoop snel antwoord te krijgen!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2017 om 21:40Als ik het goed begrijp ben je toch al aan de stopweek begonnen …je hebt vrijdag de laatste pil geslikt.. gewoon je stopweek afmaken. Overigens heb je dan donderdag de laatste werkende pil genomen. A.s. vrijdag dus weer met de nieuwe strip beginnen. Je bent gewoon beschermd.
ReagerenAnoniem29 augustus 2017 om 22:33bedankt voor de snelle reactie!
De dag dat ik ziek werd zou eigenlijk de dag zijn dat ik mijn laatste pil van die strip zou nemen, die heb ik alsnog die dag genomen toen ik me wat beter voelde (bleef ongeveer 3 uur binnen), de dag erna (zaterdag) besloot ik dus om toch door te slikken, in de hoop dat door de hormonen ik alsnog beschermd zou zijn
daarom is mijn vraag of de pil nu ook daadwerkelijk betrouwbaar is geweest ondanks dat ik ziek was
ReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2017 om 22:38Oke je hebt dus doorgeslikt… dan is niets aan de hand en ben je gewoon beschermd. Maar dan wel blijven doorslikken deze strip
Reageren