Zoeken Vraag het forum

Menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • snoesie

Hallo ik ben een meisje van 13 jaar. Ik heb sinds mijn 12 jaar menstruatie, na een jaar krijg ik steeds meer pijn. Zoals heftige pijn in mijn buik dat is gewoonlijk maar ook misselijk, spugen, hoofdpijn, en heb nergens zin in. Gelukkig kan ik goed met mijn moeder erover praten, maar ik heb wel een vraag kan ik al aan de pil om minder pijn te krijgen. Ik weet niet wat ik moet doen. Vriendelijk groet.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou wel kunnen als je er zo veel last van hebt. Ga met je moeder naar de huisarts

Reageren
    Catootje

Bij menstruatiepijn kan je voeding een rol spelen. Beter ongeraffineerde producten eten, zoals bruine rijst etc en voldoende eiwitten. Ook kan je tekorten hebben in je lichaam, zoals magnesium, vitamine B en D, gammalinoleenzuur en omega 3. Bij mij heeft onder andere vitamine D enorm geholpen. Er zijn wel natuurlijke, aanvullende middelen, als kruiden. Dat zou  je moeten opzoeken op internet.

Pilgebruik zorgt juist voor tekorten in je lichaam en het werkt verstorend op je eigen hormoonhuishouding.

Reageren
Reageer op: Menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.