- Lisa7 augustus 2017 om 18:01
Hallo 🙂
Ik had een vraag ik ben 17 augustus ongesteld geworden en er is op de nacht van 22 augustus ( mijn laatste menstruatie dag ) een klein ongelukje gebeurd. Ik heb dus ook binnen 12 uur een map ingenomen.( ik ben altijd aan de pil geweest maar gestopt door gezondheidsredenen )Waar ik ook best wel veel van gemerkt heb kwa bijwerkingen ben er goed ziek van geweest of dit kan allemaal verergerd zijn omdat ik last heb van depressie.
Maar nu had ik dus 4 dagen na het innemen van de map een korte menstruatie van 4 dagen gehad ( zag er verder wel uit als een menstruatie )terwijl ik eigenlijk die dag volgens mijn menstruatie kalender mijn eisprong had. ( ik heb een cyclus van ong 25 dagen )Maar nu vraag ik mij af of dit normaal is menstrueren kort na het innemen van de map terwijl het de eisprong was of dicht in de buurt of er iets mis is gegaan met de map waardoor ik toch zwanger ben.
En moet ik nu mijn eerste menstruatie aanhouden, of de korte menstruatie na de map.Ik heb de bijsluiter gelezen maar kon nergens wat vinden of een dubbele menstruatie of zo kort na het innemen menstruatie.
Ik ben wel langs mijn huisarts geweest en die zei mij dat het allemaal heel normaal is alle bijwerkingen en omdat ik een bloeding had dus niet zwanger ben. Maar het zit me toch niet helemaal lekker.
Ik heb door mijn depressie altijd wel last gehad van hoofdpijn duizelig misselijk zijn enzovoort enzovoort maar het wordt door deze stress alleen maar erger en hou mijn lichaam ook een beetje voor de gek ermee denkik.In ieder geval bedankt.
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 augustus 2017 om 18:27Je huisarts heeft helemaal gelijk! De bloeding die je had, wordt inderdaad door de MAP veroorzaakt.
ReagerenLisa8 augustus 2017 om 13:05Dankuwel voor u snelle reactie!
Ik hoef me dus nergens zorgen over te maken dat is fijn 🙂
welke menstruatie cyclus zou ik het besye kunnen aanhouden?
ReagerenJohn (moderator)
8 augustus 2017 om 15:28Dat is een moeilijke vraag. Door de bloeding van de MAP kan je cyclus verschuiven, maar dat is niet voor iedereen hetzelfde. Je zult het dus even moeten afwachten.
ReagerenLisa11 augustus 2017 om 14:34Dankuwel voor u hulp 🙂
ik heb echter wel last van een zeurende onder rug en krampen daar beneden. En heb het geboeldat mn borsten anders zijn geworden. Is dit een bijwerking of moet ik ongesteld worden ik vind het heel lastog allemaal ik heb nu na 2,5 week een test gedaan en die was wel negatief (kan ook te broeg getest zijn natuurlijk).
ReagerenLisa12 augustus 2017 om 09:27Is er een kans dat ik zwanger ben geraakt? Het ongelukje ging over voorvocht
ReagerenJohn (moderator)
12 augustus 2017 om 10:25Dat is toch zeer onwaarschijnlijk
ReagerenLisa14 augustus 2017 om 12:55ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en het frustreerd me echt zo erg
Reageren