- J11 april 2017 om 16:47
Hei , ik heb een klein probleempje
ik twijfel namelijk of ik de pil moet doorslikken deze maand. Ik moet nog maar 2 pillen slikken. Ben hem deze maand geen een keer vergeten en heb ook geen bijwerkingen gehad waardoor die minder zou werken. Ik hoef me denk geen zorgen te maken om zwanger te zijn ?
Kan ik de pil gewoon doorslikken ?
ik heb wel al een weekje wat last van buikpijn , maar voorderrest geen andere bijwerkingen wat op zwangerschapssymptomen lijken. Kan die buikpijn komen doordat ik eigenlijk over een paar dagen ongesteld moet worden ?
11 reactiesReagerenJ11 april 2017 om 16:48Met doorslikken bedoel ik : aan een nieuwr strip beginnen.
ReagerenJohn (moderator)
11 april 2017 om 17:37En waarom zou je willen doorslikken zonder stopweek?
ReagerenJ11 april 2017 om 18:24Omdat ik aanstaande maandag wat ga doen met familiedag en dan gaan we ook zwemmen enzo. Dus ik wil de pil doorslikken
ReagerenJohn (moderator)
11 april 2017 om 18:45Oke.. Nou gewoon doen dan. Als de strip op is, meteen met een nieuwe doorgaan. Het zou echter wel kunnen zijn, dat je toch een doorbraakbloeding krijgt, maar dat zie je dan wel.
ReagerenJ11 april 2017 om 18:53oke top ! Dankjewel , mijn moeder zei slik anders de pil een paar dagen langer en las dan een stopweek in ( ze weet nog niet dat ik seks heb namelijk ) maar je kan toch niet op elk moment van de strip stoppen ? Gewoon de nieuwe strip doorslikken en dan een stopweek houden.
ReagerenJohn (moderator)
11 april 2017 om 19:03Dat is ook een mogelijkheid.
Je kunt bijvoorbeeld de pil een week doorslikken en dan en stopweek houden. Omdat je de pil hebt doorgeslikt, kun je dat rustig doen en heeft dat geen invloed op de werking van de pil. Zolang de stopweek maar niet langer duurt dan 7 pilvrije dagen.
ReagerenJ11 april 2017 om 19:14Ik heb woensdag mijn laatste pil , stel ik slik hem dan 7 dagen door dan is volgende woensdag de laatste van de eerste week van mijn nieuwe strip. Dan las ik mijn stopweek in , op welke dag moet ik dan weer beginnen met de tweede week van die strip ? En ben ik dan ook weer meteen beschermd tegen zwangerschap ?
ReagerenJ11 april 2017 om 19:16sorry die reactie klopte niet ik bedoelde :
Ik heb woensdag mijn laatste pil , stel ik slik hem dan 7 dagen door dan is volgende week woensdag de laatste pil van de eerste week van mijn nieuwe strip. Dan las ik mijn stopweek in , op welke dag moet ik dan weer beginnen met de tweede week van die strip ? En ben ik dan ook weer meteen beschermd tegen zwangerschap ?
ReagerenJohn (moderator)
11 april 2017 om 19:33Als je op woensdag de laatste pil slikt, moet je op donderdag weer starten. je bent en blijft gewoon door de pil beschermd. Ik zou alleen na de stopweek, aan een nieuwe strip beginnen zodat je niet in de war raakt. De aangebroken strip waar je dan 1 week van genomen hebt, kun je dan als reserve bewaren
ReagerenJ11 april 2017 om 19:35oké heel erg bedankt !! Het is niet erg om je stopweek korter te maken toch ? Want ik ben meestal niet zo heel lang ongesteld dat ik niet aan die 7 dagen kom..
ReagerenJohn (moderator)
11 april 2017 om 19:51Een stopweek duurt in de regel 7 dagen. Dat is niet afhankelijk van of je nou een bloeding hebt van 3 dagen of 6 dagen.
Je kunt ze korter maken, maar ik zou niet meer dan 2 dagen inkorten.
Reageren