Zoeken Vraag het forum

Doorbraakbloeding en stoppen of doorgaan?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb sinds twee dagen een doorbraakbloeding, maar moet nog tot donderdag (nog twee dagen dus) mijn pil doorslikken. Als ik nu dus die twee nog slik en de stopweek houd, ben ik dan nog veilig voor zwangerschap (als ik onbeschermd seks heb)? Ik snap er helemaal niets meer van, maar maak me wel zorgen. Want dan heb ik een stopweek van 7 dagen zoals het hoort, maar dan heb ik de menstruatie al gehad want die begon al te vroeg? Moet ik dan de stopweek inkorten of gewoon 7 dagen laten?

18 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je kunt beter nu meteen een stopweek starten. Maar dan wel opletten dat de stopweek NIET langer duurt dan 7 pilvrije dagen.

De strip eerst afmaken mag ook als je dat liever doet. In beide gevallen ben je gewoon beschermd.

Reageren
    Annie
    1. Ik heb nog 12 dagen te gaan voor mijn pilstrip op is, maar begin nu ongesteld te worden. Hiervoor heb ik al drie strips doorgeslikt zonder een stopweek te houden. Moet ik nu een stopweek houden of de strip afmaken? En wat houdt dat in voor bescherming (een dag geleden sex gehad)?
    Reageren
    John (moderator)

Het beste is nu meteen een stopweek te starten. Je hebt een doorbraakbloeding. Voor de bescherming maakt dat verder niets uit, als je maar weer op tijd met de nieuwe strip start. De aangebroken strip kun je als reserve bewaren.

Reageren
    José

Ik had mijn pil 3 maand doorgenomen en na 2 weken (van de 4e maand) kreeg ik een doorbraakbloeding dus ben ik toen gestopt met de pil. 7 dagen later terug herstart met de pil maar dan 2weken later ook seks had. Was ik eigenlijk beschermd ??

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor

Reageren
    Lena

Ik heb nog 7 dagen te gaan voor ik aan het einde van mijn strip ben maar heb nu al 4 dagen licht bloedverlies (of een doorbraakbloeding denk ik dan). Duren de doorbraakbloedingen normaal gezien even lang als een menstruatie? Of duurt deze doorbraakbloeding tot aan het begin van mijn menstruatie?

Reageren
    John (moderator)

Dat is een vraag die niemand kan beantwoorden. Dat zal voor iedereen anders zijn

Reageren
    yvonne

ik ben na een doorbraakbloeding vijf dagen gestopt met de pil,en nu weer twee dagen begonnen.De eerste dag was het bloeden nagenoeg gestopt,maar vandaag,de tweede dag,ben ik ineens weer ongesteld.moet ik doorgaan met de strip of gewoon helemaal stoppen.

Reageren
    John (moderator)

Gewoon doorgaan met de strip

Reageren
    VA123

Ik ben sinds twee maanden begonnen met de pil en heb hem voor de eerste keer doorgeslikt. Kreeg op de 2e dag van de 2e strip last van een doorbraakbloeding net zo hevig als mijn normale menstruatie. Dit houdt ongeveer 5 dagen aan maar is wel al bijna weg. Moet ik nu toch een stopweek inlassen of kan ik de pilstrip afmaken en dan een stopweek inlassen.

Reageren
    John (moderator)

Het beste is om toch een stopweek in te lassen

Reageren
    Cv

Ik ben nu halverwege de pil maar ik heb last van doorbraakbloeding met hevige buikpijn. Hiervoor nam ik 3 strips zonder stop week. Ik ben al gestopt halverwege de pil. Is dit goed of moet ik naar de huisarts gaan?..

Reageren
    John (moderator)

Gewoon een stopweek houden. Dit kan bij doorslikken van de pil wel eens voor komen

Reageren
    vraag

ik heb 2 keer mijn pil doorgeslikt 2 dagen na mijn 2e strip kreeg ik een doorbraakbloeding ik dacht al ik nu gewoon doorslik gaat het wel weg ik ben nu dus al 3 weken lang ongesteld morgen mijn laatste pil nemen klopt dit allemaal in mijn lichaam en is het verstandig wel of niet de stopweek in te lassen? en ben ik beschermd gebleven voor zwangerschap?

Reageren
Reageer op: Doorbraakbloeding en stoppen of doorgaan?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.