- Zeeuwse26 januari 2017 om 22:43
Hallo allemaal,
Volgende week vrijdag word ik geopereerd aan mijn schouder. Ik moet dan onder narcose en daarna krijg ik pijnstillers (voor zover ik weet geen antibiotica).
Vorige week had ik een stopwerk en maandag ben ik weer aan een strip begonnen. De anesthesist heeft gezegd dat ik de pil gewoon kan blijven nemen. Ik ben helaas vergeten er op door te vragen. Nu lees ik op verschillende sites dat de pil na de operatie niet betrouwbaar is. Op dit moment heb ik absoluut geen kinderwens dus neem ik liever het zekere voor het onzekere.
Mijn vragen:
– is de pil pas vanaf de operatie niet meer betrouwbaar of zou ik ook kans kunnen lopen als ik bijvoorbeeld twee dagen voor de operatie nog onveilige seks heb gehad?
– moet ik na deze strip per se een stopweek inlassen of is de volgende strip zonder stopweek weer betrouwbaar? (Ik heb een hekel aan ongesteld zijn en met een arm die je een poosje niet kan gebruiken is het ook niet echt handig)
– hoe lang moet ik er rekening mee houden dat de pil onbetrouwbaar kan zijn?Bedankt alvast!
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 januari 2017 om 22:51De pil kan inderdaad onbetrouwbaar zijn tot 14 dagen na de operatie. Je hoeft niet perse een stopweek te houden maar zou de pil kunnen doorslikken. Het is geen garantie dat je niet toch een doorbraakbloeding zou krijgen.
ReagerenZeeuwse28 januari 2017 om 01:52Precies wat ik wou weten, bedankt!
Reageren