- Anoniem4 januari 2017 om 10:32
Goedemorgen,
Ik heb wat vraagjes omtrent mijn menstruatie. Ik slik doorgaans 3 weken de pil en hou dan een stopweek (van meestal 5/6 dagen).
Op maandag 12 december ben ik weer met een nieuwe strip begonnen. Toen moest ik vanaf 20 december een antibioticakuur nitrofurantoine slikken voor een blaasonsteking voor een week. Dat ging goed, alleen bleek m’n blaasontsteking nog niet helemaal over. Vandaar dat ik vanaf afgelopen vrijdag 30 december weer een nieuwe kuur heb gekregen: amoxicilline/clavulaanzuur. Hiervan heb ik van een apothekersassistente gehoord dat deze antibiotica van invloed is op de pil.Ik heb op 12 december, de dag dat ik met m’n nieuwe pilstrip begon seks gehad met condoom en daarna is mijn vriend niet meer in me klaargekomen, maar daarbuiten.
Dus de kans op zwangerschap lijkt mij heel klein, ook aangezien ik de pil wel gewoon geslikt heb.Van de antibiotica kuur amoxicilline/clavulaanzuur, kreeg ik op m’n eerste dag van van de stopweek diarree. Dit heb ik nu 3 dagen en zal denk ik aanhouden tot ik klaar ben met de kuur.
In hoeverre heeft diarree invloed op de werking van de pil als ik in de stopweek zit?
En in hoeverre kan zo’n kuur invloed hebben op m’n menstruatie?Ik weet dat er tegenwoordig veel antibiotica geen wisselwerking meer hebben met de pil, maar de apothekersassistente (een kennis) zei dit tegen mij wel over amoxicilline.
Ik begin zaterdag weer met een nieuwe strip. Vanaf wanneer ben ik weer beschermd?
Alvast bedankt voor de reacties.
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 januari 2017 om 12:59je bent weer beschermd als je de pil 7 dagen hebt gebruikt
ReagerenAnoniem4 januari 2017 om 13:09Oke, dat is dan gewoon na de eerste week.
Maar zou je ook nog antwoord kunnen geven op m’n andere vragen die ik had gesteld:
<span style=”color: rgba(0, 0, 0, 0.701961); font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 15px; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;”>1. In hoeverre heeft diarree invloed op de werking van de pil als ik in de stopweek zit?</span><br style=”box-sizing: border-box; color: rgba(0, 0, 0, 0.701961); font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 15px; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;” /><span style=”color: rgba(0, 0, 0, 0.701961); font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 15px; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;”>2. En in hoeverre kan zo’n kuur invloed hebben op m’n menstruatie?</span>
ReagerenAnoniem4 januari 2017 om 13:12Mn vorige reactie die ik plaatste deed een beetje raar..
Zou je ook nog antwoord kunnen geven op m’n andere vragen:
1. In hoeverre heeft diarree invloed op de werking van de pil als ik in de stopweek zit?
2. En in hoeverre kan zo’n kuur invloed hebben op m’n menstruatie?
ReagerenJohn (moderator)
4 januari 2017 om 14:25Als je in de stopweek zit heeft diarree geen invloed op de werking van de pil. Dat is alleen maar van toepassing als de diarree binnen 4 uur na de inname van de pil plaats vindt. De pil wordt dan niet goed opgenomen.
Antibiotica heeft in principe geen invloed op de menstruatie.
ReagerenJohn (moderator)
4 januari 2017 om 14:26Er is inderdaad iets niet goed gegaan, met het berichtje. Met welk apparaat heb je het berichtje geplaatst? telefoon, tablet op pc/laptop?
ReagerenAnoniem4 januari 2017 om 14:34Met m’n telefoon, maar zie ook niet waar ik het kan verwijderen, anders had ik dat wel gedaan.
ReagerenJohn (moderator)
4 januari 2017 om 14:59Ik kan het verwijderen. Maar heb het even laten staan, zodat er gekeken kan worden wat er fout gaat. Excuus voor het ongemak.
Reageren