Zoeken Vraag het forum

Iedere maand doorbraakbloedingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lotte

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel 17 jaar. Ik slik een anticonceptiepil van Sandoz ‘Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0.03/0.15 mg’. Ik slik de pil sinds mijn 14e, dit vanwege heftige menstruatiepijn en een lang durende menstruatie. De pil verminderde mijn menstruatiepijn en zorgde ervoor dat mijn menstruatie regelmatiger en korter werd. Tot halverwege dit jaar had ik af en toe een doorbraakbloeding als ik de pil te lang doorslikte, maar als ik op tijd een stopweek hield niet. Ik slik de pil door omdat dit aangeraden is door mijn huisarts, omdat ik ondanks de pil toch last had van menstruatiepijn en het op deze manier zo min mogelijk is. Ik slik de pil maximaal 3 maanden door. Het laatste half jaar heb ik steeds meer doorbraakbloedingen. Eerst begon dit een halve maand eerder dan normaal, toen kon ik de pil maximaal 2 maanden doorslikken en dit werd steeds korter. Momenteel ben ik begonnen aan mijn 2e strip. Voor deze 2 heb ik een stopweek gehouden, in de stopweek had ik weinig bloedverlies en bijna geen menstruatiepijn. Aan het eind van de 1e strip kreeg ik een lichte doorbraakbloeding, dit was niet veel en stopte vanzelf. Inmiddels ben ik op de helft van de 2e strip en ik heb een doorbraakbloeding vanaf de 2e pil van de 2e strip. Deze doorbraakbloeding is veel heftiger en duurt lang.

Ik heb contact gehad met de huisarts, deze raadde mij aan om het even aan te kijken en hierna een stopweek in te lassen. Ik verwacht dat de doorbraakbloeding niet meer zal stoppen en zal dan dus nog een halve pil strip last hebben van de doorbraakbloeding. Daarnaast verwacht ik dat dit zich de volgende keer weer herhaalt. Ik denk zelf dat een zwaardere pil misschien een optie is, maar ik ben geen deskundige dus dat is maar een gok.

Heeft iemand hier ervaring mee, zo ja, hoe heb je dit opgelost?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Lotte

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een zwaardere of andere pil zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. ga naar de huisarts en bespreek het met hem/haar of vraag een verwijzing voor de gynaecoloog.

Reageren
    Lotte

Hallo Tandor, bedankt voor je antwoord.

Reageren
Reageer op: Iedere maand doorbraakbloedingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.