Zoeken Vraag het forum

Irritatie/allergie mondkapje

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • MJ93

Goedemorgen.

Sinds +- 3 maanden heb ik rond om mijn mond en op mijn lippen constant schrale plekken, het jeukt niet en doet ook geen pijn maar het ziet er wel “onrustig” uit, de huid voelt wat verdikt, ik verwacht zelf dat het door mijn mondkapjes komt die ik moet dragen tijdens mijn pedicure werkzaam heden maar een allergie zou moeten jeuken lijkt me? iemand die hier ook last van heeft of het probleem herkent? 2 jaar terug heb ik wel last gehad van pityriasis rosea alleen dat zat toen op mijn romp en jeukte.
    het is op de foto moeilijk te zien, rond mijn neus vleugel zie je dat de porie structuur anders is en onder mijn lip.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kan inderdaad een irritatie van het mondkapje zijn.
    Probeer een ander type

Reageren
    Ik
    1. Inderdaad ik heb er ook last van.ik ga binnenkort naar dermatoloog want het is heel oncomfortabel, zeker om ganse dag op die manier te werken.
    Reageren
    Roos

Ik ben ook allergisch voor mondkapjes, maar denk dat er colofonium inzit. Daar ben ik allergisch op getest en zit in heel veel producten. Ook waar het niet op staat. Ik gebruik nu stoffen mondkapjes.

Reageren
    dijana

Inderdaad het is van het mondkapje. Heb ik ook last van het medisch mondkapje. Bij mij was de wond zelf open en pijnlijk en ik vermoed dat het door ademvocht dat zich verzamelt op de neusbeugel die van nikkel is

Reageren
    Mar

Ik heb ook uitslag door mondkapje. Al draag ik het niet zo heel vaak. Toch heb ik ook uitslag en jeukende kin. Ik heb dit gebruikt https://www.biobey.be/product/violet-hypoallergene-dagcreme-voor-de-gevoelige-huid-75-ml/

Reageren
    Mar

Ik heb ook uitslag door mondkapje. Al draag ik het niet zo heel vaak. Toch heb ik ook uitslag en jeukende kin. Ik heb dit gebruikt https://www.biobey.be/product/violet-hypoallergene-dagcreme-voor-de-gevoelige-huid-75-ml/ 

Reageren
    Bella

Heb een schimmelinfectie door de mondkapjes heel de mond kapot mondhoeken en ondef de lip en droge lippen zalf gekregen maar helpt niks is echt kapot .

Huisarts zegt mijn huid kan niet ademen en is best warm zon mondkap dat gaat irriteren.

Reageren
Reageer op: Irritatie/allergie mondkapje
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.