Zoeken Vraag het forum

Nogmaals hulp/advies gevraagd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Ga terug naar de huisarts en bespreek het met hem/ haar

Anoniem

Ga ik ook doen heb een afspraak staan maar was wel benieuwd wat jij ervan vind/adviseerd

Reageren
    John (moderator)

Ik ken jouw verdere dossier niet dus is het voor mij moeilijk om daar iets over te zeggen

Reageren
    Anoniem

Jammer had graag wat advies gehad, wie ik het beste kon volgen

Reageren
    Anoniem

Het gaan dus nu injecties worden, ben benieuwd of ik dat uberhaupt kan leren 🙁 iemand ervaring hiermee. Blijkbaar moet je het in een spier spuiten?

Reageren
    John (moderator)

Leren kun je in principe alles. Maar of de huisarts daar in megaat is de vraag
    Intramusculaire injecties, zijn geen sinecure. Overleg de mogelijkheden met je huisarts.

Reageren
    Anoniem

Hij gaf juist aan dat het eenvoudig te leren is, ik had zelf mijn twijfels. Maar begrijp ik van je dat het nog wel lastig is?

Reageren
    John (moderator)

Lastig is dat zeker niet.
    Maar jezelf een IM injectie geven kan nog wel eens tegen vallen

Reageren
    Anoniem

Is dat echt iets anders dan onder de huid spuiten en in welk opzicht?

Reageren
    John (moderator)

In of onder de huid zijn heel,oppervlakkige injecties.
    Injecties in een spier zijn toch net even iets dieper…
    Maar dat ze je dan wel bij de huisarts

Reageren
    Anoniem

@Tandor; weet jij misschien of de desmopressine injecties vergoed worden, ik hoor nu namelijk dat dit misschien niet het geval is?

Reageren
    John (moderator)

Het is mogelijk dat een ziektekostenverzekeraar alleen een bepaalde variant vergoed. Dat kun je bij je ziektekostenverzekeraar navragen.

Reageren
    Anoniem

@Tandor

Als ik nu 3 x per dag octostim neusspray 1,5 mg/ml gebruik hoeveel injectievloeistof gebruik je dan 1 x per dag van 15mcg/ml. Ampul is 2 ml

De arts zegt 1/30 deel klopt dat?

Reageren
    John (moderator)

De huisarts heeft daar conversietabellen voor.

Reageren
    Anoniem

Dat zou kunnen maar de vervanger geeft aan dat een injectie niet mogelijk is met 2 ml in een ampul. Volgens mij wordt er een rekenfout gemaakt

Reageren
Reageer op: Nogmaals hulp/advies gevraagd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.