allergie door oestrogel???

  • #1

    ALLERGIE DOOR OESTROGEL?????

    Hoi,
    Ik heb van de arts oestrogel voorgeschreven gekregen omdat ik te weinig oestrogeen zou hebben in het bloed. Die oestrogel moet je op je benen smeren. Dat was vier dagen geleden en sindsdien heb ik hevige allergie. Ik heb normaal ook hevige allergieklachten, maar de anti histamine medicatie doen dan wel een klein beetje hun werk en nu totaal niet. De klachten zijn dezelfde als bij gewone allergie (snuiten, tranende ogen, slijmen in de keel, hoesten, ademnood)
    Nu vraag ik me af of er een verband is tussen die allergie en die oestrogel???
    Kan iemand mij helpen? Ik moest dat gebruiken omdat de oestrogeenwaarden te laag waren, maar ook voor de acne die ineens opkwam zetten in mijn gezicht (ik ben 39) en die overdreven acne is hoogstwaarschijnlijk door zijn andere medicatie voor mijn bijnieruitputting (DHEA en Hydrocortisone)
    Als iemand weet of er een verband is tussen die gel en de allergie , heel graag antwoord dan. Want ik weet me effe geen raad.
    Alvast bedankt.

    Reactie
    #2

    Dat is moeilijk te zeggen.
    Je zou eerder verwachten dat er dan een allergische reactie zou plaats vinden op de benen. Maar onmogelijk is het niet. Neem contact op met de huisarts.

    Reactie
Reageer op: allergie door oestrogel???
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief