Zoeken Vraag het forum

allergie door oestrogel???

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

ALLERGIE DOOR OESTROGEL?????

Hoi,
    Ik heb van de arts oestrogel voorgeschreven gekregen omdat ik te weinig oestrogeen zou hebben in het bloed. Die oestrogel moet je op je benen smeren. Dat was vier dagen geleden en sindsdien heb ik hevige allergie. Ik heb normaal ook hevige allergieklachten, maar de anti histamine medicatie doen dan wel een klein beetje hun werk en nu totaal niet. De klachten zijn dezelfde als bij gewone allergie (snuiten, tranende ogen, slijmen in de keel, hoesten, ademnood)
    Nu vraag ik me af of er een verband is tussen die allergie en die oestrogel???
    Kan iemand mij helpen? Ik moest dat gebruiken omdat de oestrogeenwaarden te laag waren, maar ook voor de acne die ineens opkwam zetten in mijn gezicht (ik ben 39) en die overdreven acne is hoogstwaarschijnlijk door zijn andere medicatie voor mijn bijnieruitputting (DHEA en Hydrocortisone)
    Als iemand weet of er een verband is tussen die gel en de allergie , heel graag antwoord dan. Want ik weet me effe geen raad.
    Alvast bedankt.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is moeilijk te zeggen.
    Je zou eerder verwachten dat er dan een allergische reactie zou plaats vinden op de benen. Maar onmogelijk is het niet. Neem contact op met de huisarts.

Reageren
    kathleen

Hey, ik kom op je topic uit omdat ik dezelfde klachten hebt,
    het is al vele jaren geleden, maar heb je toen een antwoord gekregen hierop??

Reageren
    Hannah

In de bijsluiter staat het hooikoortsachtige verschijnselen (nog) niet vermeld als mogelijke bijwerkingen.
    Wel andere allergische reacties zoals pijn en zwelling van de aderen, jeuk, overgevoeligheid voor contactlenzen.
    Met wat fantasie kan ik dit wel doortrekken naar dan ook mogelijke hooikoortsverschijnselen.

Zelf lijk ik de laatste tijd ook hooikoortsachtige verschijnselen te hebben van oestrogel, waarbij ook bij mij antihistiminica dan niet werkt.
    Verder lijken mijn pds-klachten ook in hevigheid te zijn toegenomen.

Het is goed om niet vermelde bijwerkingen door te geven aan
    http://www.lareb.nl (Landelijke registratie evaluatie bijwerkingen).

Indien je in België woont kun je dit doen via
    http://www.fagg.be
    (Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten).

Reageren
    Kateau

Hallo,
    Ik heb geen allergieen bij mijn weten. Ik gebruik sinds kort (4 dagen) oestrogel wegens kapot bestraalde eierstokken. Plots heb ik sinds gisteren enorm veel jeuk aan neus en ogen. Als ik het opzoek merk ik wel dat de overgang kan leiden tot dunner of ander soort slijmvlies waardoor mijn neus geirriteerd raakt. Over de ogen vind ik niks terug, behalve dan uw bericht. Dus volgens mij heeft het inderdaad met het gebruik van de oestrogel te maken.
    Ik ga het volgende keer in het ziekenhuis zeker vermelden. Indien u reeds een oplossing gevonden heeft voor dit probleem, mag u mij steeds dit goede advies doorgeven. Alvast bedankt!
    Groetjes,
    Kateau

Reageren
Reageer op: allergie door oestrogel???
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.