Zoeken Vraag het forum

zeer agressieve acne

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik wil mijn vraag hier eens stellen. Wie weet is er iemand wat het herkent.
    Ik ben 25 jaar en loop sinds een jaar of 2 met een raar probleem en ben het nu echt zat.
    Het is begonnen met een periode dat ik veel aandacht besteedde aan men lichaam.
    Met fitness en voeding. Met name eiwitshakes, melk, vis .. Veel eiwit zoals bekend bij de meeste voedingsschemàs.
    Hier kreeg ik last van acne wat ook vaak voorkomt bij een verhoogde inname eiwit.
    Uiteindelijk ben ik het af gaan bouwen en ermee gestopt.
    Toch bleef de acne aanhouden met de minste inname melk bv.
    Nu heb ik de melkproducten afgezworen en overgestapt op soja.
    Ook krijg ik acne van bv spek,pindakaas,gebak soms, mayonaise etc…
    Van de ene agressiever dan de andere. Het kan zo sterk zijn dat als ik smorgens boterhammen eet met pindakaas ’ na de middag acne voel opkomen in men neus, voorhoofd etc… heel stom.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden/vragen.

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Hallo,

Ik wil graag reageren op je bericht die je geschreven heb, ook ik heb namelijk hevig geleden van acne, en ik weet dat het je heel erg onzeker kan maken.
    hier een paar tips;

-bezoek een dermatoloog
    -let op met wat je eet, varkensvlees, alcohol,chochola,en soms pindas kunnen een invloed hebben (ook al zegt de media van niet, maar bij deze dus wel)
    -drink veel water, vermijd koffie en andere soorten prikdrankjes.
    -neem extra vitamine b complex, omega 3

kort maar krachtig; je moet jezelf op een gezonde dieet houden, waaronder kip,vis,rund vlees,veel groenten en granen.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je reactie.
    Ik denk dat het bij mij eerder een overgevoeligheid is geworden.
    Want hoe gezond ik ook eet weg blijft het niet. Het is iets wat in zoveel producten zit dat het constant blijft aanwakkeren.
    Als ik alleen maar havermout eet blijft het weg maar daar word je ook helemaal gek van.
    Ik ga een afspraak maken bij de dermatoloog.
    Als er mensen zijn die nog ideeën hebben hoor ik het graag.

Reageren
Reageer op: zeer agressieve acne
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.