Zoeken Vraag het forum

Zonneallergie en haarverf

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Gerrie Kingma

Ik ben 53 jaar en heb vanaf 18 jaar een zonneallergie. Ik heb mij altijd afgevraagd waarom ik deze allergie op mijn 18de kreeg. Wat had ik anders gedaan dan de jaren ervoor. Ik had een hele erge vorm, kreeg tijdens buitenl. vakanties vaak injecties en prednison voorgeschreven. Was dan erg ziek van de zon. Ik heb bovendien lichttherapie gehad en ben in het UMC Groningen getest of ik allergisch was voor uv-a of uv-b. Dit bleek niet het geval te zijn. Ik had niet alleen klachten als ik in de zon zat maar ook in de schaduw. In januari van dit jaar had ik erg ontstoken ogen en werd door de huisarts doorgestuurd naar de dermatoloog. Er werd een plak-test gedaan met als resultaat enn allergie voor ppd. Ik mocht mijn haar dus niet meer verven met ppd bevattende haarverf.
    Ik ging mijn haar met een ppd vrije verf van colourwell verven. Na een te koud voorjaar is er dan nu toch de zon.De afgelopen weken waren zelfs ongelofelijk warm. Tijdens het weekend 5 uren op een boot in de volle zon gezeten zonder enige uitslag. Ik had me zelfs niet eens ingesmeerd.Ook zweet ik veel meer dan in het verleden.Vroeger kreeg ik het als het warm weer was spaans benauwd Ik denk dat de zonneallergie verband houdt met het gebruik van de chemicaliën bevattende haarverf. Had ik dit eerder geweten dan was ik 34 jaar geleden al gestopt met die rotzooi. Dat deze troep überhaupt verkocht mag worden is mij een raadsel. Het kan zoveel teweeg brengen. Ik begrijp niet dat de min.v. volksgezondheid hier geen stokje voor steekt. Misschien kan ik door dit verhaal andere mensen helpen [img size=360]http://www.dokter.nl/media/kunena/attachments/legacy/images/sun_rash_1.jpg[/img]

Reageer op: Zonneallergie en haarverf
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.