Zoeken Vraag het forum

Allergische reactie verf en ammoniak?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Cees

Ik heb sinds 14 dagen jeukende rode plekken op armen en bovenbenen.
    M’n huisarts dacht dat het een reactie ergens op was. Ben allergisch voor veel pollen en grassen.
    Normaal helpt Mizollen of Tavegyl vrij snel, maar nu geheel niet.
    Ik ben sinds 1 maand het huis aan het verven en werk dus met ammoniak en verf
    Kan ik hier ook allregisch voor zijn, en zijn er medicijnen tegen?

3 reacties
    Reageren
    Thotje

Hoi,

Je kunt allergische zijn voor verf en ammoniak, maar komt vaker voor als je vaak in aanraking komt met deze stoffen. Maar het kan ook zijn dat je gewoon overgevoelig bent voor de verf en ammoniak, want dit zijn irritterende stoffen, zeker ammoniak kan veel huidirritatie geven.

Groetjes,
    Thobias

Reageren
    Olga

Als je met ammoniak bezig bent, doe dit dan bij voorkeur in de buitenlucht, of zet echt alle ramen en deuren open. Ik heb als klein meisje eens -héél onnozel- mijn neus aan een fles ammoniak gezet om te ruiken… als ik daar aan terugdenk krijg ik nog nachtmerries: ik dacht dat ik dood ging. Ik wilde wel ademen, maar dat ging dus gewoon niet meer. Ammoniak komt mijn huis niet meer in.

Reageren
Reageer op: Allergische reactie verf en ammoniak?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.