-
Filiz31 maart 2010 om 17:34
Hoi, ik heb vorige week vrijdag een tattoeage laten zetten op de binnenkant van mijn onderarm..ik moest het insmeren met vaseline om het vet te houden, nu heb ik sinds eergister allemaal rode bultjes om de tattoo zitten..zou het een allergische reactie op de vaseline kunnen zijn?? nou ben ik sinds gister gestopt met het smeren van vaseline en smeer ik er nu calendulan zalf op..maar het word niet echt minder..
iemand nog tips over wat ik er wel op kan smeren?alvast heel erg bedankt
Groetjes
5 reactiesReagerenFrencyfrench31 maart 2010 om 23:30Zonder foto of duidelijke omschrijving van de ‘bultjes’ is niet goed te bepalen wat er aan de hand is.
Mijn eerste gedachte is folliculitis (http://nl.wikipedia.org/wiki/Folliculitis). Dit is in principe onschuldig als je het goed verzorgt.
Mijn tweede gedachte is een ontsteking. Dit kan wel ernstiger zijn. Let erop of het warm en rood wordt en gaat zwellen, of het pijn gaat doen en of je koorts krijgt. Als de eerste symptomen optreden kun je beter even naar de huisarts gaan. Als je koorts krijgt moet je snel naar de huisarts want dan kan er sprake zijn van een onsteking die zich door het lichaam uitbreidt en dat kan erg gevaarlijk zijn.
Natuurlijk loopt het allemaal niet zo snel, dus houd het goed in de gaten, maar in ieder geval telt een gewaarschuwd mens voor twee!
Nogmaals, dit zijn gedachten. Alleen de huisarts kan een diagnose stellen op basis van lichamelijk onderzoek.
Let op want Calendula helpt de huid genezen maar heeft geen ontstekingsremmende werking dus als het erger wordt, naar de huisarts. Calendula ondersteunt het herstel van de huid en heeft een helend en verzachtend effect bij lichte verwondingen en dempt de pijn enigzins.
p.s. je zou dus een (duidelijke!) foto kunnen plaatsen.
ReagerenSanne1 mei 2012 om 21:53Hoi, dit is een oud topic, maar nu heb ik hetzelfde. Ik heb een tatoeage laten zetten en ik krijg er aan een keer ook bultjes omheen. Ik heb verder geen jeuk of pijn aan deze bultjes. Wat was het toen bij jou en hoe ben je er van af gekomen?
ReagerenFrans2 mei 2012 om 10:36Ik denk dat je dat het best aan de tatoeerder kunt vragen. Je zal niet de enige zijn die bultjes heeft gekregen. Ik las dat calendula crème helpt en als het gaat ontsteken zou je fucidine crème of zalf kunnen smeren, maar fucidine is alleen op recept verkrijgbaar.
Reagerenrenate6 mei 2012 om 18:12hallo mijn zoon heeft ook n donkere tattoo op zn onderarm laten zetten eerst kreeg hij bulten rondom de tattoo maar nu na n maand ongeveer heeft hij zn hele lichaam onder de rode vlekjes zitten wat is hier tegen te doen en kan dit door de tatto komen
ReagerenGus7 mei 2012 om 14:38Hoi Renate,
Reageren
Het zou kunnen dat je zoon allergisch is voor de inkt van de tattoo.
Maar het kan ook zijn dat je zoon een zonne-allergie heeft opgelopen, of dat door de tattoo komt weet ik niet.
We horen wel van je wat het was.
Groetjes,
Gus