Zoeken Vraag het forum

Pneumococcen vaccinatie rode plekken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Szeretlek

Hallo,

Vorige week is mn milt eruit gehaald en moest hiervoor een vaccinatie krijgen. De pneumococenvaccinatie. (iemand hier bekend mee??)
    Maar nu 2 dagen later krijg ik overal rode vlekken op mn lichaam, en t worden er steeds meer.Ik wilde vragen of iemand ook zo’n vaccinatie heeft gehad, en wat de bijwerken bij jullie was?!

Alvast bedankt.

2 reacties
    Reageren
    Pimmetje

Hoi,

Bij mij is 15 jaar geleden na een motorongeval de milt verwijderd.
    Sindsdien heb ik twee keer de injectie gehad, en vandaag toevellig weer een uitnodiging ontvangen.
    Ik heb de vorige keren geen bijwerkingen gehad, hooguit een gevoelig arm. Verder niets bijzonders.

Succes ermee!!!!

Reageren
    Mil

De mogelijke bijwerkingen van een pneumokokkenvaccinatie zijn locale reacties zoals roodheid, pijn en zwelling; hangerigheid, koorts, onrustig slapen, prikkelbaarheid, braken en diarree; uitslag met of zonder bultjes. Ernstiger zijn overgevoeligheidsreacties met zwellingen van het gelaat en collaps.

Lees meer informatie van het Rijks Vaccinatie Programma over de pneumococcen vaccinatie op:

http://www.rivm.nl/rvp/overzicht_ziekten/Pneumokokken/

Reageren
Reageer op: Pneumococcen vaccinatie rode plekken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.