- Anoniem26 november 2017 om 02:16
Beste mensen,
Ik heb al een ander half jaar last van netelroos. Nu is het zo dat de dokters niet weten waardoor het komt en daarom slik ik er dus elke dag medicijnen tegen. Ik liep toen de tijd elke dag de ochtend krant en middag krant en daarnaast studeerde ik ook nog.
Nu ben ik vorig jaar in december er achter gekomen dat ik meerdere opgezette lymfeklieren heb. Ik ben dus toen wezen opzoeken wat het zou kunnen zijn, dat was misschien wel de grootste fout van mijn leven aangezien ik alleen maar nare dingen tegen kwam.
Nu zit ik al sinds vorig jaar december met hardkloppingen. Eerst viel mij op dat ik er alleen last van kreeg rond aan de einde van de middag. En langzamerhand kreeg ik er meer last van, en nu loop ik er dus eigenlijk de hele dag mee rond. Ook ervaar ik kortademigheid en ook dat is soms erger en soms minder. Bijvoorbeeld tijdens het spelen van een spelletje of als ik iets aan het doen ben wat ik leuk vind dan heb ik daar dus minder last van. Ook heb ik daarnaast last van bevende handen en benen, het lijkt eigenlijk het of mijn lichaam vol met spanning zit dat zich heeft opgestapeld en nu wil ontsnappen.
Nu zit ik hier dus erg mee en durf ik het dus niet te laten onderzoeken omdat ik bang ben voor het ergste. En misschien klinkt dat wel raar omdat ik nog maar 18 ben, maar ik heb mijn vader verloren aan kanker toen ik 11 was. Dus ik heb wel redelijk wat meegemaakt qua ziektes en dergelijke.
Hier op het forum werd al eerder gezegd dat het misschien iets te maken kan hebben met hyperventilatie, maar dan vraag ik me af of je de hele dag last kan hebben van hyperventilatie?
Ook wil ik nog vermelden dat ik rond vorig jaar december ruzie had en toen mijn hele lichaam (benen) blauw waren geworden.
Wat kunt u hier uit op maken?
Met vriendelijke groeten,
Anoniem
12 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 november 2017 om 10:40Hyperventilatie kan chronisch worden. En dan kun je daar de hele dag last van hebben.
Reageren
ga nou eerst eens naar de huisarts en bespreek je zorgen en je angst. Je kunt dan ook naar een fysiotherapeut gaan voor ademhalingsoefeningen.Catootje27 november 2017 om 10:26Bij netelroos speelt onder andere een overgevoeligheid voor histamine een rol. Dat zit in tal van producten als kaas, zuurdesem, eieren, vette vis enz. Bepaalde kruiden, smaakversterker en alcohol versterken de werking van histamine. Bij het onschadelijk maken van de histamine zijn je darmen en lever betrokken. Belangrijk is dus een gezonde darmflora. Dat bereik je door goede voeding, prebiotica en probiotica. Ook kan verzuring van je lichaam een rol spelen. Dan is meer basische voeding belangrijk.
Reageren
Ook kunnen er tekorten aan bepaalde voedingsstoffen zijn; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Denk aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B C en D. In het westen eten we vaak teveel omega 6 maar beter zou zijn meer omega 3 vetzuren.
Hartkloppingen en benauwdheid ed kunnen te maken hebben met dit soort factoren maar wellicht ook met je medicatie. Veel medicijnen zorgen voor nog meer tekorten aan allerlei voedingsstoffen en hoewel ze bepaalde klachten kunnen onderdrukken, kunnen ze op andere plekken weer klachten geven. Ook is er wel een relatie tussen huidklachten en luchtwegklachten. Ben zelf een voorstander van de natuurgeneeskunde, wel bij de juiste persoon.anoniem1 december 2017 om 03:55vandaag checkte ik mijn ballen omdat ik overal las van dat je dat moet doen. En toen vond ik op beide ballen een soort van bultje (zacht) en als ik er in knijp voelt dat niet bepaalt fijn aan. En ik dacht dus gelijk weer aan het ergste en dat ik dood ga en dergelijke. Wat is dit? Of is dit normaal en hoort dat er te zitten?
ReagerenJohn (moderator)
1 december 2017 om 09:23Dat is de bijbal die je voelt en die hoort daar. Heel normaal dus
Reagerenanoniem3 december 2017 om 02:10Ik heb nog een vraagje, sinds mijn 16,17 valt mij op dat de rechter kaak verder is gegroeid waardoor ik dus een breder gezicht heb aan de rechterkant. Nu zorgt dit ervoor dat mijn hoofd er van links en rechts verschillend uit ziet en ook aan de voorkant ziet het er niet mooi uit. Nu vroeg ik mij af wat de opties zijn om dit te kunnen verhelpen? En gaat dit mij geld kosten?
Op de afbeelding kunt u zien wat ik bedoel.
ReagerenBijlagen:
Anoniem3 december 2017 om 09:27Ik heb trouwens al een afspraak gemaakt bij de kaakchirug maar ik zou graag jullie mening willen weten.
ReagerenJohn (moderator)
3 december 2017 om 11:06Een gezicht is in principe nooit symmetrisch. Er is altijd verschil tussen links en rechts. Ik zie eerlijk gezegd geen grote verschillen. Het is nog maar de vraag of het met een operatie beter gaat worden.
Als je er iets aan zou willen laten doen, is dat geen medische indicatie, maar een cosmetische ingreep. Die zul je dan inderdaad zelf moeten betalen.
ReagerenAnoniem3 december 2017 om 18:22Het is niet zo dat het alleen voor cosmetische redenen is. Ik heb er gewoon mentaal veel last van, en ook als ik bijvoorbeeld een headset draag voel ik gewoon die rechterkaak drukken aangezien die gewoon veel groter is.
ReagerenJohn (moderator)
3 december 2017 om 18:39Dat zul je dan met de chirurg moeten bespreken…
ReagerenAnoniem3 december 2017 om 18:54Ik heb op 10 december een afspraak dus ik zal dat zeker met de chirurg gaan bespreken. Alleen het lijkt mij toch dat ik recht heb op een kaakoperatie aangezien mijn mond er ook scheef door staat..
Het beinvloed mijn hele leven..
ReagerenJohn (moderator)
3 december 2017 om 19:06Di vraag kan ik niet beantwoorden. Dat zal toch afhangen van je ziektekostenverzekeraar.
ReagerenAnoniem3 december 2017 om 20:26Oke, in iedergeval hardstikke bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.
en ik wens u nog een fijne avond.
Reageren